A székesfehérvári majálison találkozhatott a raliszerető közönség Matók Ádámmal, aki az aszfalton nem mutathatta be autóját, de a Bregyóban elbontásra ítélt futópályán igen. Amikor a színpadon konferáló dizőz bejelentette, hogy a Honda Civic-kel megy néhány kört a raliversenyző, több százan átsereglettek a focipálya lelátójába.
Az tisztán látszott, hogy a nagy többségnek fogalma sincs, mit is láthat majd. Ez abból is kiderült, hogy néhány anyuka és apuka pár esztendős gyerekét akarta a futópálya szélére küldeni, hogy közelebbről láthassa a tütüt. A Fehérvár24 munkatársai tájékoztatták a szülőket és másokat is, hogy ez nem játék. Szerencsére szófogadóan visszavonultak a biztonságos lelátóra.
Aztán az első kör után kiderült, hogy ez azért sokkal durvább, mint gondolták. Hét-nyolc méter magas hömpölygő porfelhő terítette be a környéket. A lelkes nézők száma azonnal felére apadt, de azok már vérbeli ralirajongók voltak, akik tudták, hogy egy ilyen helyen vályogot illek köpni.
Matók Ádám 29-es rajtszámmal vág neki a május 11-én, szombaton 15 órakor kezdődő prológnak a miskolci Népkerti Speedway Arénában, ahol a salakmotoros versenyeket rendezik.
A Bregyó futópályája megfelelő teszt volt-e a miskolci prológra?
Még soha nem mentem ilyen pályán, úgyhogy nem bánom, hogy kipróbálhattam, amit nagyon köszönök a szervezőknek. Persze a viszonyok egészen mások: Miskolcon a salakmotorpályát alaposan feláztatják, és szélesebbre van kiképezve, mint az itthoni futópálya. Bizony az utolsó körökben már magam is csak tippre mentem, mert nem láttam a pályát a portól, ezért lett szélesebb az ív. Jövő héten biztos jobban megy majd.
Mire számítasz a miskolci aszfaltpályákon?
Nekem az első osztályban minden pálya új volt eddig is. Nem ismerem a miskolci gyorsakat, még nem mentem rajtuk, de nem hiszem, hogy ez gondot vagy meglepetést okozna, hiszen csak felkészültnek kell lenni.
Mikor lesz a tesztelés?
A mostani hétvégén teszteljük az autót, a felfüggesztéseket, gumikat, meg mindent, amit ilyenkor vizsgálni kell. Kétszer megyünk két különböző pályán, ahol úgymond Miskolcra állítjuk be az autót.
Időközben egy kis rajongó jött Ádámhoz, hogy autogramot kérjen tőle. Amíg Ádám írt a papírra, majd a kisfiú kezére, addig a srác lelkesen válaszolt kérdéseimre.
Én még nem mentem vele a versenyautóval, de látszik rajta, hogy profi. A mostani menetében jól látszott, hogy nagyon jól vezet.
Visszatérve Miskolchoz, mi lesz a menetrend?
Pályabejárás pénteken lesz, de tesztelésre nem hiszem, hogy lesz lehetőség. Ráadásul sokat kell majd autózni éjszaka, hiszen az utolsó éjszakai gyors első autós célja hajnali 3:30 órakor lesz.
Mindenképpen emberpróbáló versenynek mondhatom. Én nem szeretek éjszaka versenyezni, mert szerintem nem ideálisak a körülmények, de ez a rali, változó körülmények.
Hogyan áll a csapat? Egybe vagytok?
A csapat most azt szeretné, ha nem törekednék a feltétlen győzelemre, mert akkor biztosabban hozhatunk pontokat. Mivel ellenfeleink alaposan lemaradtak, ezért egy biztonsági autózással tarthatjuk az első helyet. Ennek megfelelően nem keseredek el, ha nem végzek az első helyen Miskolcon, bár ezzel egy három éve tartó sorozatot szakítanék meg, amiben még tétversenyen nem kaptam ki, pontosabban mindent megnyertem.
Hogy áll az autó? Milyen?
Jól áll. Rajta van a négy kerekén és működik.
A Miskolc Rally előtt az abszolút verseny élén Kazár–Szőke páros áll Citroën WRC-vel. Matók Ádám – Szabó K. Tián páros a fehérvári Tobak team Hungary színeiben az 5. géposztályt vezetik, és már most sok borsot törtek a magasabb kategóriák orra alá is Honda Civic Type R3 autójukkal.
A Bregyó-ralin egyébként Ádám lendületben mért körében 75,79 km/óra átlagsebességet ment, amiből körülbelül 200 méter egyenes és 200 m kanyar van, ugyanez álló helyzetből indulva 65,2 km/óra lett.