A Sebestyén Sándor és Bognár József, valamint a Pócsik László, Farkas Nándor és Szaller Zoltán nevével fémjelzett alakulatok ugyanis a sok gyári csapat és más épített versenyautó között két széria Toyotával, az úgynevezett T2-es kategóriában vesznek rész a dél-amerikai viadalon.
A kategória eredményeit a szervezőgárda napok óta most először hozta nyilvánosságra, nem kis meglepetést és örömöt okozva ezzel a magyaroknak. A két egység ugyanis az előkelő hatodik és hetedik helyen áll a dízelautók között.
A 405-ös rajtszámú Uniqa Safety Car és a 455-ös rajtszámú versenyautó egyébként már meg is kezdte a keddi szelektívet, amely 353 kilométer (az összekötő pedig ezúttal 279 kilométer lesz). A Córdobából La Riojába vezető gyors szakasz erdős és kopár fennsíkos úton vezet.
A szervezők jellemzése szerint a sebesség és a képesség kéz a kézben jár, vagyis nem árt, ha mindenki a tudásának megfelelően lép a gázra.