Bár sima út vezetett a parc ferméig, vagyis a rajt előtti zárt parkolóig, mégis hosszúra nyúlt a túra. A gépátvétel ugyanis helyi idő szerint szerda délután 5-kor kezdődött volna a csapatnak, a szervező szakemberei azonban minden egységnél betűről betűre ellenőrizték a szabálykönyvben foglaltakat. Az eljárás az este 11 órai zárás után csütörtök reggel folytatódott, a Land Cruiserek viszont gond nélkül kiállták a próbát.
A Sandlander Dakar Team egyik autójában a második viadalára készülő Sebestyén Sándor, Bognár József páros indul; a másikban, az Uniqa Safety Carban pedig hátvédként követi őket Pócsik László, Farkas Nándor és Szaller Zoltán. Utóbbi hármashoz köthető a legjobb magyar helyezés a Dakaron, 2009-ben a tizedik helyen zárt a trió a kamionosok mezőnyében, illetve kategóriagyőzelmet aratott.
Pócsik László csapatfőnök arról is beszámolt, hogy január 1-jén kora reggel az elsők között hozták el az autókat a kikötőből, s attól kezdve két nap feszített munka várt a szervizcsapatra. Biztonsági okból ugyanis módosítottak az üzemanyag-ellátó rendszeren: egy kiegészítő tankot szereltek be mindkét versenyjárműbe.
„Ennek az az oka, hogy elég sok homokos szakasz vár majd ránk és lesz két olyan nap is, ami kilométerben is sok, kell a plusz kapacitás” – magyarázta a csapatfőnök, aki azt is leszögezte: most már túlvannak mindenen, kezdődhet a Dakar.
A csapat a szombati rajt előtt még némi rendet rak a szervizkamionban és próbál pihenni, emellett pénteken kötelező eligazításon vesznek részt.