Túl hamar kerültek nyilvánosságra Michael Phelps fürdőkádas fotói, illetve a bejelentés, hogy ő lett a Louis Vuitton reklámarca.
A 22 ötkarikás éremmel, közte 18 arannyal világcsúcstartó, az olimpia után visszavonult Phelps elvileg vétett a sok sportoló felháborodását kiváltó 40. cikkelye ellen az Olimpiai Chartában.
Eszerint a játékok ideje alatt a résztvevők, illetve akkreditált személyek számára tilos bármilyen márka, termék vagy szolgáltatás internetes oldalon, fórumon, blogban, közösségi oldalakon népszerűsítése, illetve ezidő alatt a NOB engedélye nélkül, magyarán a NOB érdekeivel ellentétes reklámokban sem szerepelhetnek.
Márpedig a neves fotós, Annie Leibovitz által készített képekből még a záróünnepség előtt nyilvánosságra került néhány, illetve a szponzori bejelentés is túl korán került napvilágra.
A NOB sokak szerint elavult rendelkezésének megsértői komoly büntetésrre számíthatnak, akár még olimpiai érmeiktől is megfoszthatják a “bűnösöket”.
A NOB egyelőre hallagat, és erre több jó oka is van. Egyrészt nem Michael Phelps hozta nyilvánosságra a képeket, tehát akár még vétlennek is lehet őt minősíteni.
Ami azonban jóval fenyegetőbb a Nemzetközi Olimpiai Bizottság számára: ha egy több oldaltól is erősen kritizált rendelet alapján elmeszelik a világ hősét, az egyik legnépszerőbb, legismertebb sportolót, az csúnyán visszaüthet.