Az már szombaton eldőlt, hogy a trónkövetelő Toyota hiába mutatott biztató formát, egy nagy és egy hihetetlen baleset miatt nem kaptak rá igazi esélyt, hogy megszorongassák a címvédőket.
Az éjjeli körözés alatt is történtek kisebb kicsúszások, kényszerű szerelések, a döntés, hogy az Audik közül melyik egységé lesz az abszolút győzelem, vasárnap délelőttre maradt.
A futamon a 48. születsénapját ünneplő, visszavonuló Rinaldo “Dindo” Capello lemaradt negyedik le mans-i sikeréről Allan McNish és Tom Kristensen társaként. Kristensenen ment el az esély, kanyarban próbelt előzni egy lassabb autót, de megpördült, falnak csapódott, az Audi R18-at szerelni kellett, ezzel pedig odalett a sansz.
Az Audi a tavalyi évhez hasonlóan szépen megkoreografálta a befutót, a célba az Andre Lotterer (német), Marcel Fassler (svájci), Benoit Treluyer (francia) vezette hibridhajtású Audi R18-as jött be “kézenfogva” a második Kristensen, Capello, McNish trió és a harmadik Jarvis, Bonanomi, Rockenfeller egység Audijával.
Eredmény – Le Mans-i 24 órás autóversenys, abszolút kategória |
1. Audi R18 – Andre Lotterer (német), Marcel Fassler (svájci), Benoit Treluyer (francia) 378 kör 2. Audi R18 – Kristensen (dán), Capello (olasz), McNish (brit) 1 kör hátrány 3. Audi R18 – Jarvis (brit), Bonanomi (olasz), Rockenfeller (német) 3 kör hátrány |
Videó: Anthony Davidson “műrepülése” a Toyotával