A 2012-es labdarúgó-Európa-bajnokságnak – első kelet-európai házigazdákként – Lengyelország és Ukrajna közösen ad otthont. A kontinensviadal a figyelem középpontjába állítja a rendezőket, amely nagyszerű alkalom, hogy megmutassák mire képes az országuk, valamint kitűnő lehetőség a nemzeti márkáknak, hogy saját szektorukban piaci előnyre tegyenek szert. Általában ez így is szokott lenni, viszont úgy látszik, Lengyelország és Ukrajna a kivételek közé tartoznak.
Az UEFA a tervezett négy helyett csak három nemzeti partneri szerződést tudott kötni mindkét országban. Lengyelországban az E.Wedel édességipari márka, az UniCredit többségi tulajdonában lévő Bank Pekao és a Mastercard, Ukrajnában pedig az Ukrtelecom [az Ukrán Telekom – a szerk.], az UniCredithez tartozó Ukrsotsbank és az Epicentre K lakásfelújítási áruházlánc állapodott meg az UEFA-val.
A nemzeti labdarúgó-szövetségek szintjén még ennyire sem fényes a helyzet. A létrejött együttműködési megállapodások ráadásul komoly különbséget mutatnak a két házigazda között, mégpedig a gazdaságilag fejlettebb Lengyelország javára. A Lengyel Labdarúgó Szövetség főszponzora az Orange mobilszolgáltató. A kapcsolat jól illeszkedik az Orange-nak a futball-Európa-bajnokságot övező globális stratégiájába: az Orange Poland ugyanis az Euro 2012 exkluzív kommunikációs partnere. A lengyel szövetség ezenkívül tizenegy további partnerrel kötött szerződést, akik két kategóriába sorolhatók, míg az ukrán szövetségnek mindössze öt márkával sikerült egyezségre jutnia.
Az Európa-bajnokság nemzeti szponzorai: |
Lengyel Labdarúgó Szövetség: Ukrán Labdarúgó Szövetség: Prémium szponzorok: Chernigivske, adidas |