A rali-világbajnokság harmadik futamát március 8. és 11. között rendezik majd meg, León, Silao, Irapuato és Guanajuato településeket érinti majd a versenyhétvége.
“Nem titkolt célunk, hogy világbajnoki pontokat szerezzünk a versenyen, amelybe talán egy dobogós helyezés is belefér” – mondta ifj. Érdi, aki pénteken hajnalban indul a csapattal Mexikóba. – “Egy 2012-es fejlesztésű géppel indulunk, amit a Ralliart Italy bocsát a rendelkezésünkre. A gond csak az, hogy az autót csütörtökön kapjuk meg, így azután mindössze két óránk marad az ismerkedésre. Nagyon kemény versenyre számítok, hiszen több mint négyszáz kilométer lesz a 24 gyorsasági szakasz össztávja, míg a viadal teljes hossza 1200 km.”
Ifj. Érdi azt tervezi, hogy az idén három világbajnoki futamon (Mexikó, Németország, Spanyolország) vesz részt és amennyiben az eredmények is megfelelőek lesznek, akkor jövőre már hat viadalon áll rajthoz a PWRC-kategóriában. A PWRC a volt N-csoport, ahol a versenyautók alkotóelemei nagyon sokban hasonlítanak az “utcai” gépekhez.
A magyar autóversenyző tavaly és tavalyelőtt is három-három vb-futamon vett részt, legjobb eredménye egy ötödik hely volt kategóriájában a szardíniai viadalon, emellett háromszor végzett hatodikként, egy alkalommal pedig kilencedik lett. Csupán egyszer nem tudott célba érni: váltóhiba miatt volt kénytelen feladni a Német-ralit.
“A két év teljesítménye alapján ezzel az autóval Tibi esélyes egy kiváló eredményre, tud világbajnoki pontokat szerezni” – mondta Érdi Tibor, a pilóta édesapja, aki a csapattal tart a távoli versenyekre. Érdi a kilencvenes években a hazai ralisport meghatározó alakja volt, többek között háromszor lett bajnok az N csoportban.