A Toyota Motorsport közleményében azt írta, hogy az autó a TMG LMP1-prototípusára épül, benzines-hibrid hajtásláncát pedig a Toyota Motor Corporation készíti Japánban.
A csapat nevét és a részvétel mértékével kapcsolatos információkat a következő hetekben hozzák nyilvánosságra. A TMG kölni technikai központjában tervezik, fejlesztik és gyártják le az autó karosszériáját.
A tervek szerint a versenyautó az év vége körül gördülhet először pályára, majd 2012 elején intenzív tesztelésnek vetik alá.
Jamasina Tadasi, a Toyota Motor Corporation ügyvezető igazgatója, a TMG vezérigazgatója elmondta:
“A Toyota már korábban is indult Le Mans-ban, de most hibrid technológiánk révén egészen új kihívás elé nézünk. Új fejezetet szeretnénk nyitni a Le Mans-i 24 órás futamok krónikájában a hibrid rendszer alkalmazásával. További célunk, hogy olyan tapasztalatokat is szerezzünk e nagy kihívást jelentő versenykörnyezetben, amelyeket hasznosítani tudunk az utcai autók technikájában is”.
A TMG az idén már részt vett a Le Mans-i versenyen, a Rebellion Racing és a Lola partnereként, és új körrekordot állított fel elektromos autójával a nürburgringi pályán egy olyan utcai autóval, amelyet a TMG elektromos hajtásláncával szereltek fel.