Az Audi két vadonatúj autója, a R18 TDI szerezte meg az első két rajtkockát a csütörtök esti, kétszer két órás kvalifikáció során, Le Mans-ban.
Ez mindenesetre nem jó előjel a nagy rivális Peugeot számára, akiknek pedig lenne miért visszavágniuk: tavaly Audik értek be az első három helyen.
A GT-kategóriában egy gyári BMW M3 GT2 volt a leggyorsabb, a legjobb privátcsapat az Oreca lett.
A Peugeot-nál abban reménykedtek, hogy a Sarthe-i pálya specialistája, Stéphane Sarrazin egymás után ötödször is megszerzi az edzéselsőséget, ez azonban nem sikerült. A 8-as rajtszámú Peugeot 908 HDi pilótája az edzés vége felé kétszer is lecsúszott egy kanyarívről, kiment a pályáról, így nem sikerült előrébb lépnie a negyedik helynél.
Egy kör a Peugeot-val
Az Audi új fejlesztésű R18-asa viszont nagyon gyorsnak tűnik: Benoit Tréluyer nagyszerű kört futott, amivel a sokáig élen álló csapattársát, Romain Dumas-t is meglepte. A 2-es számú Audi R18 3:25,738 perces ideje hat másodperccel rosszabb, mint a tavalyi pole-idő (amit a Peugeot ért el), ami nagyrészt az 5,5-ről 3,7 literre csökkentett hengerűrtartalomnak, illetve a 650-ről 550 lóerőre csökkent motorteljesítménynek köszönhető.
A GT-kategóriában a gyári BMW M3-ast hajtó Augusto Farfus, Jörg Müller, Dirk Werner hármas bizonyult a legjobbnak, övék a 29. rajthely. A másik M3-ast Andy Priaulx csúnyán összetörte, de így is csak két pozícióval maradtak el a csapattársaik mögött.
Mielőtt azonban elrajtol a legendás egynapos verseny, a felvezető programban részt vesz a hétszeres abszolútralibajnok ifj. Tóth János is.
“A huszonnégy órás verseny rajtja előtt, szombaton léphetünk pályára. Tíz európai importőr versenyzőit hívta meg a Peugeot, hogy versenyzésre átalakított RCZ-k volánja mögött autóztassuk a vendégeket. Biztosan nagy kihívást, ezen felül pedig hatalmas élményt jelent majd számomra is a 13 kilométer hosszú, misztikus versenypályán száguldani, hiszen Le Mans a gyorsasági autósportban olyan, mint a raliban Monte-Carlo – vagyis legendás” – nyilatkozta “Janika”.
Ifj. Tóth János az idei Eger Rallye-n
2. Dumas/Bernhard/Rockenfeller Audi R18 TDI LMP1 3:25,799
3. Pagenaud/Lamy/Bourdais Peugeot 908 LMP1 3:26,010
4. Sarrazin/Minassian/ Montagny Peugeot 908 LMP1 3:26,156
5. Kristensen/Capello/McNish Audi R18 TDI LMP1 3:26,165
6. Gené/Wurz/Davidson Peugeot 908 LMP1 3:26,272
7. Lapierre/Duval/Panis Oreca Peugeot 908 HDi FAP LMP1 3:30,084
8. Jani/Prost/Bleekemolen Rebellion Lola-Toyota LMP1 3:32,883
9. Collard/Tinseau/Jousse Pescarolo-Judd LMP1 3:33,066
10. Belicchi/Boullion/Smith Rebellion Lola-Toyota LMP1 3:34,573
11 Moreau/Ragues/Monteiro OAK Pescarolo-Judd LMP1 3:34,933
12. Martin/Ickx/Leinders Kronos Aston Martin LMP1 3:36,551
13. Amaral/Pla/Hughes Quifel-ASM Zytek LMP1 3:37,393
14. Mailleux/Ordonez/Ayari Signatech ORECA-Nissan LMP2 3:41,458
15. Hein/Nicolet/Yvon OAK Pescarolo-Judd LMP1 3:41,908
16. Watts/Kane/Leventis Strakka HPD-ARX LMP2 3:42,615
17. Premat/Hallyday/Kraihamer Oreca-Nissan LMP2 3:43,098
18. Pérez Companc/Russo/Kaffer Pecom Lola-Judd LMP2 3:43,223
19. Nakano/De Crem/Charouz OAK Racing Pescarolo-BMW LMP2 3:43,479
20. Ojjeh/Kimber-Smith/Lombard Greaves Zytek-Nissan LMP2 3:43,812
21. Frey/Meichtry/Rostan Race Performance ORECA-Judd LMP2 3:44,294
22. Mücke/Turner/Klien Aston Martin AMR-One LMP1 3:45,918
23. Erdos/Newton/Collins RML HPD-ARX LMP1 3:47,308
24. Zacchia/Lammers/Elgaard Hope ORECA LMP1 3:47,691
25. Primat/Fernandez/Meyrick Aston Martin AMR-One LMP1 3:48,355
(…)
29. Farfus/J. Müller/Werner BMW M3 GT-Pro 3:57,592
30. Fisichella/Bruni/Vilander AF Corse Ferrari 430 GT-Pro 3:58,040
31. D. Müller/Priaulx/Hand BMW M3 GT-Pro 3:58,426
32. Gavin/Magnussen/Westbrook Corvette C6 ZR1 GT-Pro 3:59,519
33. Farnbacher/Simonsen/Keen Farnbacher Ferrari 430 GT-Pro 3:59,519