A gyártók azzal szembesülnek piackutatásaik alapján, hogy a bevezetett márkák helyett a vásárlók egyre inkább veszik a láncok által kínált alternatívákat. A Nielsen piackutató vállalat idei első félévi adatai szerint a saját márkák részarány-növekedésének szempontjából kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok: az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra.
Az összes élelmiszerforgalomból idén az első hat hónapban közel 20 százalék volt a kereskedelmi márkás termék, tavaly az első félévben 17,8 százalék. A háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkák kevésbé elterjedtek, de részarányuk a forgalomból szintén növekszik: itt a tavalyi féléves bolti forgalom 12,8 százalékáról 13,4 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya.