Látványos növekedési pályára állt a magyar klímaszektor 2022-ben: a magasoldalfali berendezések értékesítése 25 százalékkal emelkedett 2021-hez képest, miután tömegek kezdték el keresni az energiahatékony eszközöket a rezsiváltozások miatt. Az Euromonitor International piackutató ügynökség szerint idén is a Gree volt a legkeresettebb és a legnagyobb darabszámban értékesített klíma brand Magyarországon, köszönhetően többek közt annak is, hogy a márka termékpalettáján szereplő összes berendezés alkalmas fűtésre a téli időszakban.
Az elmúlt években is dinamikusan nőtt a légkondicionálók piaca, de a gázellátás jövőjének bizonytalanságára hivatkozva minden korábbinál többen törekedtek arra, hogy ne függjenek a földgáztól. Így a lakosság még nagyobb arányban fordult a klímaberendezések felé, amit a statisztikák is alátámasztanak.
Szin Csaba, a Gree klímák magyarországi vezérképviselete, a Cool4u Kft. tulajdonosa arról beszélt, a klímaszektor rendkívül jó erőben van, és jelenleg azok a cégek tudnak ebből előnyt kovácsolni, aki rendelkeznek készlettel. Ha csak a konkrét számokat nézzük, a 2022-ben értékesített magasoldalfali berendezések aránya 25 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, a Cool4uKft. pedig ugyanebben az időszakban 38 százalékos növekedést ért el. Ebből is látszik, hogy az egyébként is emelkedő kereslet milyen robbanásszerűen lőtt ki idén.
A klímás fűtés eddig is gazdaságos alternatívája volt a gázkazános fűtésnek, ez a jelenlegi helyzetben azonban hatványozottan igaz. A hazánkban hatályban lévő rendelet szerint H-tarifa a 3,4-es SCOP* feletti klímaberendezésre igényelhető az áramszolgáltatónál. Ezt egy külön villanyóra méri, és az erre kötött hőszivattyús berendezések fűtési időszakban a továbbiakban is a rezsicsökkentett ár alatt, 36Ft/kWh áron vételezhető, ráadásul erre nem vonatkozik felső korlát. Így azok a családok, ahol meghaladná a fűtési energiaszükséglet a hatósági áron vételezhető mennyiséget, jelentős összegeket takaríthatnak meg, ha klímás fűtési rendszert választanak
– mutatott rá.
Hozzátette, ennek köszönhetően ma egy klímarendszer telepítése nem csupán kényelmi kérdés, nagy összegeket spórolhatunk meg a jelenlegi energiaárak fényében, ezzel a bekerülési költség sok családnál akár néhány éven belül meg is térül.
A világ vezető és független piackutató ügynöksége, az Euromonitor International 2022-ben ismét elkészítette a fogyasztási cikk adatokon alapuló statisztikáját, melynek eredményeként idén is a Gree a legkeresettebb és a legnagyobb darabszámban értékesített klíma brand Magyarországon, közölte Szin Csaba.
Mint mondta, a szarvasi székhelyű klímatechnikai társaság progresszív előremutató fejlesztései, nyílt kommunikációja, illetve konstruktív csapatmunkája révén könyvelhetett el egyedülálló sikereket.
A sorozatosan elnyert cím is bizonyítja a legtőkeerősebb klímapiaci szereplő által képviselt márka szilárd státuszát a hazai piacon. Hazánk és a világ első számú klímamárkája termékpalettáján szereplő összes berendezés alkalmas fűtésre a téli időszakban. Ezt a termékelőnyt mind a piaci szereplők, mind a végfelhasználók felismerték már. A legnagyobb darabszámban értékesített légkondicionáló márkája immáron több mint 400 millió felhasználó otthonának kényelmét biztosítja a világon
– fogalmazott.
A jövő évi kilátásokat tekintve Szin Csaba arról beszélt, optimista esetben is stagnálást jósolnak, de akár egy-két jó pályázati vagy támogatási konstrukció is pozitív irányba billentheti el ezeket a várakozásokat.
*Egy hőszivattyús berendezés fűtési hatékonyságát a SCOP érték adja meg. Ez azt mutatja, hogy a téli üzemeltetés során 1kWh villamos energiából átlagosan mennyi hőenergiát állít elő. Ha két különböző modell közül szeretnénk eldönteni, hogy melyikkel tudunk hosszú távon nagyobb megtakarítást elérni, azt a legegyszerűbben a SCOP érték összehasonlításával tehetjük meg. A SCOP érték számítása szabványban előírt és a berendezések energiacímkéjén is kötelező feltüntetni, ezáltal márkán belül és kívül is megkönnyíti a berendezések összehasonlíthatóságát.