A lakberendezés és az enteriőr design képviselői, magyar manufaktúrák, fiatal tervezőcsapatok – lakberendezők és belsőépítészek -, nemzetközi gyártók és forgalmazók termékeit és ötleteit ismerhették meg a látogatók a S/alon Budapest lakástrend kiállításon, amelyet péntektől vasárnapig rendeztek meg a Papp László Budapest Sportarénában.
A rendezvény egyik kiemelt célja az volt, hogy a közízlés formálása mellett összekapcsolja a magyar dizájn képviselőit is. Ezért 13 pályakezdő és 13 ismert hazai tervező és gyártó mutatkozhatott be az expón. A fiatal tehetségek közül többen érkeztek kisszériás bútorkollekciókkal, az egyedi lámpák és világítótestek magyar piacán olyan különlegességekkel, mint a variálható modulokból összeállítható, vagy az üveg és réz újrahasznosításával alkotott lámpák. Néhány fiatal tervezőnek és iparművésznek köszönhetően változatos formákat, technikákat és anyagokat csodálhattak meg az érdeklődők karakteres kiegészítők formájában.
A fiatalok mellett találkozhatott a közönség nemzetközi hírű magyar cégek egyedi kivitelezésű betontermék-palettájával is, amelyben megtalálható egyebek mellett a világ első cementtextil-kollekciója, valamint olyan biobetonból készült rendszer is, amely kiváló minőségű ivóvízzé alakítja át az esővizet. A magyar dizájnszekcióban bemutatkoztak ergonomikus kialakítású kanapék, tölgyfapadlók, és kézműves technikákkal készített cement- és terrazzolapok is a magyar dizájnszekcióban.
A magyar tárgytervezés szereplőinek többsége manufakturális, kisszériás gyártásban gondolkodik, és nagyon szűk az az ipari kapcsolódási felület, amelyen az iparművész tervezők a gyártói munkában részt tudnak venni, ezért a Magyar Divat és Design Ügynökség hosszútávú célkitűzése olyan stratégiai partnerségek kialakítása, amelyek növelik az ország iparági exportját, fellendítik a magyarországi alapanyag-előállítást, erősítik a nemzetközi értékláncokba való bekapcsolódást, valamint ösztönzik az ipari innovációt. (MTI)
Kiemelt kép: MTI/Balogh Zoltán