Otthon

Az új Ytong oldal (X)

A Xella Magyarország Kft. felmérte, hogy nagyon nehéz eligazodni / átlátni a hatalmas információhalmazt tartalmazó fő és mikro oldalakat, melyek az építőiparral kapcsolatosan a világhálón keringenek. Ezért idén úgy döntött, hogy a már meglévő gyártói weboldalát egy rendhagyó módon újrastrukturálja. A vállalat a GfK. Piackutató céggel közösen készített felmérése eredményeképpen kiderült, hogy az információforrás tekintetében a magánépíttetők és felújítók körében a szakembereken (eladó, kivitelező, építész) túl az internet jelentősége exponenciálisan megnövekedett. Azon belül is első helyen a gyártói honlapok állnak, ezt követik a konkrét márkákra vonatkozó adatok, egyéb mikro oldalak, blogok és fórumok.

Lássuk be, az építőipar nem az az iparág, ahol vezető trend lenne a teljes digitális csatornák használata, bár vannak erre vonatkozó próbálkozások, mit az elektromos építési napló vagy az építészek által előszeretettel használt tervezői szoftverek. Emellett még mindig gyakori, hogy a tradicionális papír alapú prospektusokat, segédanyagokat részesítik annak vélt biztonsága miatt előnyben, azzal a felkiáltással, hogy „az interneten úgysem találom meg olyan gyorsan, vagy sehogy”.

Az új gyártói oldal olyan struktúrával jött létre, hogy az adatbázis alapú információközlést felváltotta a célcsoport orientált tartamkialakítás. Tehát, amint kiválasztotta az adott látogató, hogy ő melyik csoportba tartozik, egy olyan web felületen találja magát, ahol számára a legrelevánsabb tartalom közvetlen elérhető további keresés nélkül.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Míg a tervezőket első körben az engedélyek/jegyzőkönyvek érdeklik a leginkább, addig a kivitelezők számára a beépítést/falazást segítő technikák, videók megtekintése a legfontosabb.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ha az adott csoportba tartozó felhasználó másra kíváncsi azt nem találja meg, hisz minden információ elolvasható mindenki számára, csak az egyes aloldalak tartalmi felosztása más és más.

Bízunk benne, hogy a vállalat weboldala elnyeri az építőipari piaci szereplőinek tetszését, és egyre szélesebb körben keresik fel a http://www.ytong.hu/ portált, – hogy lassan, de biztosan – teljesen felváltsa a tradicionális papír alapú tájékoztatást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik