Mobil

Gyönyörű, és úgy viszik, mint a cukrot

A free-to-play mobiljátékok dömpingjében sem haldoklik a fizetős műfaj, erre mi sem jobb bizonyíték, mint a Monument Valley című játék folytatásának elképesztő sikere. A fejlesztő Ustwo Games közzétette, hogy a Monument Valley 2 több mint 10 millió dollár bevételt hozott a cégnek az első évben, amivel túlszárnyalta az első részből egy év alatt befolyó 5,8 millió dollárt.

A programot még az Apple jelentette be meglepetésszerűen a tavalyi WWDC fejlesztői konferenciáján, és már az első napon 728 ezer dollár folyt be belőle.

A Ustwo Games által fejlesztett Monument Valley azon játékok közé tartozik, amit sok más fejlesztő próbál lemásolni, nem véletlenül: eredeti, színes dizájnja, és ötletes mechanikájának köszönhetően az egyik legjobb izometrikus puzzlejáték, ami valaha készült mobilra.

Sokaknak pedig a Netflix House of Cards (Kártyavár) sorozatából lehet ismerős: Frank Underwood, az amerikai elnök a harmadik széria ötödik részében ezt a játékot csépeli, az epizód hatására a játék eladásai is az egekbe szöktek.

Forrás: Ustwo Games

A második részben dizájn terén ugyanazt a finom átmenetekkel, de immár élénkebb színekkel operáló megjelenítést kapjuk, mint az első etapban. A szokásos módon a 3D-s, geometrikus építményekben kell eljutnunk egyik pontból a másikba, viszont mechanika terén csavartak egy kicsit a fejlesztők: már nemcsak egy, de egyszerre kettő karakterrel kell megoldanunk a feladatokat,egy anyuka és kislánya az új történet hősei, akiket el kell vezetnünk egymáshoz.

A fejlesztők ezzel egyben szerepet szántak a történetmesélésnek is: a Ro nevű anya és gyermeke kapcsolata fokozatosan mélyül el, az édesanya mozdulatait eleinte csak másolja a lurkó, aki idővel egyre önállóbbá válik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik