Mobil

Nem gondolná, miben van most rengeteg pénz

A mobiljátékos piaca mára jóval túlnőtt a Clash of Clans, a Crossy Road és a Candy Crush címeken, és egyre több kiadó, appbolt üzemeltető látja meg bennük a hatalmas lehetőséget. Nemcsak önálló szegmensként egyre jelentősebb, de magában a játékiparban is, a nagy stúdiók egyre több sikeres címüket portolják mobilra, vagy fejlesztenek kimondottan új részeket erre a platformra. A játékosok pedig egyre több időt töltenek a kisebb kijelzők előtt a helykövetés, a kiterjesztett valóság és a valós idejű multiplayer lehetőségei miatt.

A mobiljátékok tavaly 46 milliárd dolláros bevételt generáltak a New Zoo elemzőcég felmérése szerint, ami az egész videojátékpiac (beleértve a konzolos, PC-s játékok eladásait is), 42 százalékát jelenti.

Az elemzők szerint, mivel a mobiljátékok egyre nagyobb teret hódítanak, várható, hogy az egész piacon is még impozánsabb lesz ez a szám, és már a 42 százalék se semmi.

Számos nagy stúdió kezdett el kimondottan mobilplatformra fókuszálni, köztük az Electronic Arts, akik nagy sikereket értek el a már jól ismert FIFA és a Madden NFL sorozataik mobilos részeivel, és ebbe az irányba tart az Activison is, akik a jövőben még több nagy címet terveznek átköltöztetni telefonra.

Nem olyan nehéz meglátni az okokat: sokkal több embernek van manapság okostelefonja, mint konzolja, vagy gamer PC-je, csak az Egyesült Államokban 203 millióan játszanak mobiljátékokkal. A programok közt ugyan rengeteg ingyenes cím van, ám a mikrotranzakciók, játékon belüli vásárlások komoly befolyó összegeket jelentenek. Egy iPhone-felhasználó tavaly átlagosan 36 dollárt költött el mobiljátékokra, az amerikaiak pedig naponta fél órát játszanak mobileszközön.

Az új funkciók még több idő eltöltésére és több pénz költésére bátorítják a felhasználókat, elég csak arra gondolni, hogy a Pokémon Go mekkora siker lett a kiterjesztett valóság és a helykövetés kombinálásával.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik