Mobil

Új családi csomagot indít a Vodafone

A pozitív jövőkép élére állna a Vodafone, ennek fényében megújulnak. A technológia által kötnék össze az embereket, ennek keretében első körben jön a családi csomag és a generációk közti szakadékot csökkentő tudástár. Később pedig a tematikus bérletek is megújulnak majd.

Válaszképp az egyre inkább gyorsuló technológiai változásokra a Vodafone a cég 33 éves történetének legnagyobb reklámkampányába kezd, és újrapozicionálja a márkát. Mint a londoni bemutatón elhangzott, a kutatások is bizonyítják, hogy a következő 20 év változásai hatalmas változást hoznak az életünkbe, a társadalmat alapjaiban alakítja át a technológia.

Ezt a jövőbe vetett optimizmust képviselve egy letisztultabb kétdimenziós logóval, illetve a

The future is exciting. Ready?

mottóval haknizik a Vodafone mind a 36 országban, ahol jelen van.

A mottó első fele az adott ország nyelvére lesz lefordítva, míg a “felkészültél” kérdés marad angolul: “A jövő izgalmas. Ready?”. Mint Serpil Timuray, a Vodafone Group kereskedelmi és stratégiai igazgatója hangsúlyozta a kérdőjel maga egy meghívó a jövőbe.

(Az első gondolatom mégis az volt, erre a mottóra rögtön megvan az első mém: A jövő izgalmas. Really? S akkor a pesszimistáknak is adunk jelmondatot.)

A letisztult logóval a háttérben Fotó: 24.hu

Miért most, miért ők?

Arra a kérdésre, hogy miért épp most állnak a technológiai fejlődés és a pozitív jövőkép élére, Sara Olivieira, a Vodafone Group márkaigazgatója a 24.hu-nak elmondta: a világ, s így az cég is óriási fordulatot vett az elmúlt évtizedben a különböző innovációk által, s akkor még nem beszéltünk arról, ami előttünk van.

Nincs ennél tökéletesebb pillanat. A mobilok helyett immár okoseszközökről, a 3G után a következő generációs mobilhálózatokról, internet helyett digitális korszakról beszélünk.

A fogyasztóktól is ezt a visszajelzést kapták, bíznak a technológiai fejlesztésekben, ugyan nem feltétlenül használnak ki mindent, de amibe eddig belevágtak, az egyszerűbbé vagy kényelmesebbé tette a mindennapjaikat.

A technológiában bízunk

A fogyasztók szempontjából – mint a YouGov 14 országban, mintegy 13 ezer ember bevonásával készített felmérése is kimutatta – a technológiai változás az egyetlen, amiben egyöntetűen pozitívak az emberek és előre tekintenek.

Érdekes módon a nyugati országok polgárai pesszimistábbak, mint akár mi magyarok. Arra a kérdésre, hogy az életszínvonal a következő húsz évben jobb vagy rosszabb lesz, a magyarok 51 százaléka voksolt a jobb jövőképre, míg a britek, németek és olaszok borúlátóbbak.

Forrás: Vodafone

A jövőt tekintve és hogy mire számíthatnak a Vodafone-tól a felhasználók, Olivieira elmondta:

  • rengeteg invesztálnak a hatalmas adatmennyiséget feldolgozó és felhasználó big data területbe;
  • a pár éven belül érkező 5G mobilhálózat fejlesztésébe, amely a remények szerint egyesíti az eddigi vezeték nélküli internetszabványokat, elmosva a határt wifi és mobilnet között;
  • magára a hálózatok fejlesztésére, jobbá tételére is koncentrálnak, ebbe a lefedettségen át az adattovábbítás mikéntjéig minden beletartozik.

Tisztában vannak azzal, hogy nem egyedi, amit csinálnak, hiszen globálisan több konkurens szolgáltató vetette meg a lábát a kommunikáció mellett a robotika, a virtuális valóság, a hologramok vagy éppen az okosotthonos piacon.

A márkaigazgató szerint eddig még senki nem állt a pozitív jövőkép élére, senki nem ajánlott partnerséget a felhasználóknak, hogy egyrészt elmagyarázzák a technológiai újításokat, ne csak a termék tudásáról essen szó, másrészt, hogy érthetővé tegyék, ez miért hasznos az életünkben.

Ha például a drónokról beszélünk, nem mindenki tud, és nem is mindenki akar reptetni egyet, de ha azt mondom, ez lehet a szállítás vagy a közlekedés jövője, akkor már olyanoknak is érdekes lehet a robotkopterek komplex világa, akik eddig nem értették, mire fel az őrület.

Sara Olivieira, Vodafone Group Fotó: 24.hu

A hűség díjazása, az egyénekre szabott ajánlatok mellett nyitni fognak a külső fejlesztésű termékek és szolgáltatások felé, még inkább belevonva magukat az ügyfeleket a legjobb megoldások megtalálásához.

Az eddigi tarifákba bevont, idén elstartolt Passok megújulnak. Eddig lehetőség volt egy közösségi appokat (Social Pass), illetve egy csevegőappokat tömörítő (Connect Pass) “bérlet” kiváltására, így ezek használata nem számol bele a csomagban kínált adatmennyiségbe. Így például szabadon facebookozhattunk vagy viberezhettünk, anélkül, hogy az a havi mobilnetkeretet csökkentette volna.

A jövőben újabb tematikus bérletek jelennek majd meg, ráadásul egy felülvizsgálatot követően akár a saját appunk is bekerülhet ezekbe, legyen szó közösségi médiáról, csevegésről, zenehallgatásról, videók, sorozatok, filmek nézéséről vagy épp navigációról.

A technológia összeköt, nem elválaszt

A technológia exponenciális fejlődésével nehéz tartani a lépést, nem csoda, hogy egyre többen fordulnak a felhasználók, illetve startupok felé e téren – még az olyan multik is, mint a Vodafone.

Sara Olivieira, Vodafone Group Fotó: 24.hu

A gyerekeimen látom leginkább, mennyire gyors ez a tempó, és mennyivel jobbá teheti az életünket a technológia. Teljesen más fejlesztések érdekelnek, másokat használok, mint amit a gyerekeim. Egészen kiskortól hatással van az életükre, véleményem szerint az egész társadalmat gyökeresen alakítja át

– mondta Sara Olivieira.

Október 6-tól megújul a Family csomag a Vodafone-nál, melybe összesen hat előfizetés vonható be. A családon belüli korlátlan beszélgetésen felül a 3. és 4. előfizetésre a jelenleginél nagyobb kedvezményeket is kínálnak.

Október 9-től pedig frissül a digitaliscsalad.hu weboldal. Ennek célja, hogy csökkentse a generációk közti szakadékot, illetve a digitális világhoz kapcsolódó hasznos tanácsokkal és tippekkel segítse a szülőket és a gyerekeket egyaránt. Kor szerint lehet válogatni a tartalmak között, programajánló, fogalomtár és videók is lesznek az oldalon.

(Kiemelt fotó: Ale Ventura/AltoPress/AFP)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik