Mint korábban megírtuk, gyerekbeteségekkel küzd a 3 hete indított OTP Simple mobilfizetés rendszere, melyen keresztül immár NFC-s mobillal is lehet fizetni egyetlen érintéssel a boltokban és kártyaelfogadó helyeken.
Az alkalmazásban ma a felhasználókat egy üzenet fogadta, amely arról tájékoztatott:
Az értesítést igazolják a visszajelzések, többen nem tudták kártyájukat regisztrálni az appban, vagy nem tudtak fizetni a mobillal.Az OTP a Pénzcentrumnak megerősítette a hírt, s közölték:
A délelőtt folyamán voltak akadozások a kártyaelfogadási rendszerben, ezek érintették a Simple applikációt is. Szakembereink nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy az említett rendszerek minél előbb újra a megszokott módon működjenek.
Mint korábban megírtuk, saját tapasztalatok és olvasói visszajelzések alapján is gondok voltak az OTP mobilfizetési rendszerével: sokan jártak pórul, amikor mobillal akartak fizetni, de végül készpénzzel vagy jobb esetben kártyával kellett kiegyenlíteni a vásárlás összegét. Egy esetről tudunk, amikor felvették a hibajegyet is ezzel kapcsolatban.
Az offline vásárlást biztosító tokenekkel is probléma adódott, így aki akinek a tíz darab token lejárta után kellett újakat letölteni, és épp nem volt internethozzáférése a mobilon, az szintén kénytelen volt a bankkártyát előkapni. Erről a problémáról tud az OTP, mint közölték: dolgoznak a hiba elhárításán, hamarosan kiadnak egy frissítést, amely ezt megoldja.
Eközben a postahivatalokban sem fogadták el kora délutánig a bankkártyát. Mint belsős forrásból megtudtuk, a Posta erről körlevélben tájékoztatta a munkatársakat, hozzátéve, hogy kérjék meg az ügyfeleket, hogy fáradjanak vissza később, vagy készpénzzel fizessenek. A hibát dél után nem sokkal megszüntették.
Frissítés
A délelőtt folyamán egy technikai hiba miatt rövid ideig akadozott a kártyaelfogadási rendszer és a webshop is. A rendszerek azóta helyreálltak, megfelelően működnek. A probléma nem a mobilfizetési rendszerrel volt, hanem a kártyaelfogadási rendszerrel.