Mobil

Hiba hátráltatja az OTP mobilfizetős szolgáltatását

A mobilfizetési rendszer nem állt az  OTP adatai alapján. A tokenes problémáról tudnak, ahhoz a napokban kiadnak egy frissítést, amely javítja a hibát.

Még három hete sincs, hogy az OTP Bank elindította érintéses mobilfizetési megoldását, azzal máris gondok akadtak.

A felhasználók visszajelzése és saját tapasztalatok alapján is a Simple alkalmazásba épített érintéses mobilfizetés szolgáltatás leállt, az okostelefonnal nem lehetett fizetni a boltokban, éttermekben, és mindenhol, ahol érintéses fizetésre alkalmas leolvasót használnak.

Elindult az OTP új mobilfizetős szolgáltatása
Egyelőre az Androidos felhasználók örülhetnek az új kényelmi szolgáltatásnak.

Ha a felhasználó megpróbálja törölni és újraregisztrálni meglévő Mastercard vagy Maestro bankkártyáját, az app hibaüzenetet dob ki, miszerint “a digitális kártya kibocsátás sikertelen“. Maga a bankkártya rögzítése még sokaknak sikerült, de amikor az érintéses regisztrációt szerették volna elvégezni, a Simple app fogta magát és lefagyott vagy kilépett.

Hétfő délután 14 óra után nálam az appban el is tűnt a legfelső box, amely lehetővé tenné a mobilfizetést:

Eltűnt legfelülről az érintéses fizetés box Fotó: 24.hu

Próbáltuk keresni a telefonos ügyfélszolgálatot, de azt leterheltség miatt nem sikerült elérni.

Mint az OTP sajtóosztályától megtudtuk, ez a probléma az ügyfelek elenyészően kicsi részét érinti.

Az elmúlt négy napban több mint 1600 sikeres kártyaregisztráció és 14 500 NFC-s mobilfizetés történt az appban, s csak a mai napon 2000 sikeres tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek. Ezek alapján kijelenthető, hogy a mobilfizetési rendszer nem állt le, működik.

Hozzátették ugyanakkor, hogy az offline vásárlást biztosító tokeneket érintő problémáról tudnak, dolgoznak az elhárításán. Vélhetően a napokban kiadnak egy frissítést, amely javítja a hibát.

Ennek lényege, hogy az azonosításhoz szükséges tokent még állandó internethozzáférés esetén is akkor kezdi letölteni és “pótolni” az app, amikor megkezdenénk a fizetési folyamatot. Ez pedig rengeteg kellemetlenséghez vezethet, hiszen akár perceket is kell várni, hogy a mobillal fizetni tudjuk a kasszánál.

Népszerű, de vannak még hibák

Maga a június 21-én megújult Simple app tesztje is már úgy kezdődött, hogy sikerült egy egyedi hibát generálni, amikor vélhetően összeakadt a Google-fiókhoz tartozó és a Simple appban újonnan megadott jelszó.

Hibák természetesen minden fejlesztésnél jelentkeznek, de szerencsés, ha a legtöbbet sikerül még indulás előtt kiszűrni, és nem közben kell még a höbörgő ügyfeleket is nyugtatni.

Egyik olvasónk arról számolt be, nagyon kellemetlen helyzetbe került, amikor a mobillal akart fizetni, de az az állandó internetes hozzáférés ellenére a kasszánál kezdte letölteni az azonosításhoz szükséges tokeneket az app. A mögötte kígyózó hosszú sor miatt végül készpénzzel fizetett.

Másoknak egyenesen a munkahelyre kellett visszaballagni, amikor nem sikerült az ebédért mobillal fizetni, a pénztárca pedig az irodában maradt.

Mint az OTP Bank a 24.hu-nak korábban elmondta: az ügyfelek a bevezetést követő másfél hét alatt közel százmillió forint értékben vásároltak NFC-s mobiljuk segítségével. Több mint 9100 darab bankkártyát digitalizáltak az első 12 napban.

A mobilfizetést aktivált felhasználók 79 százaléka két vagy több alkalommal használta már az új fizetési megoldást.

A Simpe-be integrált érintéses mobilfizetés elődje, a Telekommal közös Mobiltárca szolgáltatás április 1-én szűnt meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik