Még három hete sincs, hogy az OTP Bank elindította érintéses mobilfizetési megoldását, azzal máris gondok akadtak.
A felhasználók visszajelzése és saját tapasztalatok alapján is a Simple alkalmazásba épített érintéses mobilfizetés szolgáltatás leállt, az okostelefonnal nem lehetett fizetni a boltokban, éttermekben, és mindenhol, ahol érintéses fizetésre alkalmas leolvasót használnak.
Ha a felhasználó megpróbálja törölni és újraregisztrálni meglévő Mastercard vagy Maestro bankkártyáját, az app hibaüzenetet dob ki, miszerint “a digitális kártya kibocsátás sikertelen“. Maga a bankkártya rögzítése még sokaknak sikerült, de amikor az érintéses regisztrációt szerették volna elvégezni, a Simple app fogta magát és lefagyott vagy kilépett.
Hétfő délután 14 óra után nálam
Próbáltuk keresni a telefonos ügyfélszolgálatot, de azt leterheltség miatt nem sikerült elérni.
Mint az OTP sajtóosztályától megtudtuk, ez a probléma az ügyfelek elenyészően kicsi részét érinti.
Az elmúlt négy napban több mint 1600 sikeres kártyaregisztráció és 14 500 NFC-s mobilfizetés történt az appban, s csak a mai napon 2000 sikeres tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek. Ezek alapján kijelenthető, hogy a mobilfizetési rendszer nem állt le, működik.
Hozzátették ugyanakkor, hogy az offline vásárlást biztosító tokeneket érintő problémáról tudnak, dolgoznak az elhárításán. Vélhetően a napokban kiadnak egy frissítést, amely javítja a hibát.
Ennek lényege, hogy az azonosításhoz szükséges tokent még állandó internethozzáférés esetén is akkor kezdi letölteni és “pótolni” az app, amikor megkezdenénk a fizetési folyamatot. Ez pedig rengeteg kellemetlenséghez vezethet, hiszen akár perceket is kell várni, hogy a mobillal fizetni tudjuk a kasszánál.
Népszerű, de vannak még hibák
Maga a június 21-én megújult Simple app tesztje is már úgy kezdődött, hogy sikerült egy egyedi hibát generálni, amikor vélhetően összeakadt a Google-fiókhoz tartozó és a Simple appban újonnan megadott jelszó.
Hibák természetesen minden fejlesztésnél jelentkeznek, de szerencsés, ha a legtöbbet sikerül még indulás előtt kiszűrni, és nem közben kell még a höbörgő ügyfeleket is nyugtatni.
Egyik olvasónk arról számolt be, nagyon kellemetlen helyzetbe került, amikor a mobillal akart fizetni, de az az állandó internetes hozzáférés ellenére a kasszánál kezdte letölteni az azonosításhoz szükséges tokeneket az app. A mögötte kígyózó hosszú sor miatt végül készpénzzel fizetett.
Másoknak egyenesen a munkahelyre kellett visszaballagni, amikor nem sikerült az ebédért mobillal fizetni, a pénztárca pedig az irodában maradt.
Mint az OTP Bank a 24.hu-nak korábban elmondta:
Több mint 9100 darab bankkártyát digitalizáltak az első 12 napban.A mobilfizetést aktivált felhasználók 79 százaléka két vagy több alkalommal használta már az új fizetési megoldást.
A Simpe-be integrált érintéses mobilfizetés elődje, a Telekommal közös Mobiltárca szolgáltatás április 1-én szűnt meg.