Mobil

Meglepő lépés, visszatérnek a Moto mobilok

A Campaign Asia forrásai szerint a Lenovo nemsokára teljesen leáll azzal, hogy saját neve alatt hoz forgalomba okostelefonokat, ehelyett a Moto nevet használja majd minden készülékre. Bátor döntés, de a szakértők szerint marketing-szempontból valóban nyerő megoldás lehet.

A kínai vállalat még 2014-ben vásárolta meg a Motorolát a Google-től, laza 2,91 milliárd dollárért. Ekkor még arról szólt a fáma, hogy a mobilos gyártási tapasztalatokért, valamint a szakembergárdáért fizettek ki ennyit, és a Motorola, mint márkanév a kukába kerül.

Egyelőre a két márka egymás mellett létezett, tehát jöttek és jönnek ki folyamatosan az új Lenovo telefonok, de a Motorola név sem merült még feledésbe, hiszen Kínában épp pár napja jelent meg a középkategóriás, teljesen fém borítású Moto M modell, és a világ más tájain is aktív a brand, az iPhone 7 megjelenésekor például eléggé földbe döngölték az Apple-t.

lenovo-moto-002

Úgy tűnik, a kínai vállalat most kezdte megérezni, hogy a Motorola felvásárlása utáni stratégiában valahogy rendet kell teremteni, ezért a mobilos üzletág vezetésében is nagy változtatásokat hajtott végre. A Lenovo leginkább a PC-bizniszben erős, bevételeinek nagyjából 70 százaléka származik innen, többek között azért, mert sikeresen vitte tovább az IBM-től egykor megvásárolt üzletágat, és az üzleti Think termékcsalád mellett folyamatosan erős és kreatív újdonságokat villant, például a hibrid Yoga sorozattal.

Mobilos üzletáguk a hírek szerint összességében szintén növekszik, bár az okostelefonok terén legutóbb veszteséget kellett elkönyvelniük. Épp ezért logikusnak látszik egy olyan márkanév mögé beállni, amely (főleg Amerikában) sokkal patinásabbnak számít.

Arról még nem tudni pontosat, hogy mikortól számíthatunk a Lenovo név eltűnésére a telefonokról, és azt sem erősítette meg a vállalat, vajon a Moto M elérhető lesz-e Kínán kívül más területeken is, mindenesetre várjuk a fejleményeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik