Mobil

Már nagyon nem fénylik annyira a Pokémon Go

Egy ideje már nem a szörnyvadász alkalmazás viszi a prímet az app boltokban.

Nem ez az első „csillapodik a Pokémon Go láz” típusú cikkünk az utóbbi hetekben, bár ezzel a jelenséggel még így is jóval ritkábban foglalkozunk, mint a játék felfutásával. Ahogy azt az elején jósoltuk, a hisztéria három hónap alatt jelentősen visszaesett, amit az elemzőcégek a saját kutatásaikkal is igyekeztek alátámasztani.

A százmilliós felhasználói tábor még így is elég izmos, ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy a bevételek terén is tudja-e magát tartani a Pokémon Go. Úgy néz ki, hogy nem annyira, de legalábbis nem mindenhol.

A SensorTower adatai szerint a Niantic Labs játéka 74 napon keresztül vezette az App Store legtöbb bevételt hozó cím toplistáját. Ez eddig tartott, az elsőséget pedig a Supercell által fejlesztett Clash Royale vette át, ahol egy olyan frissítést adtak ki a szoftverhez, ami miatt a játékosok eszeveszett költekezésbe kezdtek.

Pokemon_Go_grossing

Egyébként a Pokémon Go bevétele is az alkalmazáson belüli vásárlásokból származik: maga az app ingyenes, de a fejlesztéshez szükséges extrákat, az itt rendszeresített fizetőeszközt valós pénzért lehet csak megvásárolni.

Ez a 74 napon át tartó trónolás még csak nem is a legjobb teljesítmény az alkalmazások között (bár arra elég volt, hogy 400millió dollár körüli bevételt hozzon). A SensorTower összedobott egy táblázatot, amiből kiderül, hogy az abszolút csúcstartó a Clash of Clans (szintén Supercell fejlesztés), ami 347 (!) napon át uralta a listát, a második helyen a Candy Crush Saga található 109 nappal, a Pokémon Go pedig csak ezután következik.

A fenti adatok mind az amerikai piacra (és csak iOS) vonatkoznak, így a teljes kép kedvéért érdemes azt is lejegyezni, hogy a Pokémon Go nyolc országban (Ausztrália, Nagy-Britannia, Belgium, Dánia, Luxemburg, Lengyelország, Portugália, Thaiföld) a mai napig első a legtöbb bevételt hozó alkalmazások között. 38 másik piacon a top 5-ben van, végül az USA-ban a Play Store-ben (Android) továbbra is őrzi az első helyét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik