Az amerikai reklámpiac mindig is különleges terep volt, hiszen itt a cégek minden következmény nélkül nevesíthetik, minősíthetik a versenytársaikat. Rengeteg beszólós, szívatós hirdetés látott már napvilágot, de a Motorola most egy teljesen új fejezetet nyitott a műfajban.
A hadjárat egyik eleme egy úgynevezett fókuszcsoportos beszélgetés, amit a piackutatók rendszeresen használnak a jellemző vélemények, álláspontok begyűjtésére. A Moto meghívott néhány hűséges Apple rajongót, a moderátor kérdéseket tett fel az új iPhone 7-ről, akiknek a reakcióit egy videóba foglalták.
(Itt most tegyük zárójelbe, hogy igen, arról soha nem fogunk meggyőződni, hogy nem színészekről, felbérelt emberekről, vagy statisztákról van-e szó. Most fogadjuk el, hogy egy valódi Apple fan csapatot faggattak, hiszen a lényeg nem is ez, hanem az erről készült videó üzenete és esetleges hatása.)
Szóval a fókuszcsoport témája az új iPhone, amivel kapcsolatban nem sok jó vélemény születik. A résztvevők kicsit húzzák a szájukat, hiszen van ugyan némi fejlődés, de igazi, forradalmi újítást nem hoztak a mobilok. A moderátor ezen a ponton bemutat egy készüléket, amit iPhone prototípusként tesz le az asztalra.
Innen jön a tűzijáték, mivel a bemutatja az összes, jelenleg ismert MotoMods kiegészítőt, amelyek a hátlapra rögzítve plusz akkut, hangszórót, vagy éppen egy hordozható projektor adnak hozzá a telefonhoz. A csapat kellően lenyűgözve bólogat, akkor pedig jól megdöbbenek, amikor kiderül, hogy egyáltalán nem Apple termékről, hanem a létező, valódi Moto Z-ről van szó.
A kampány másik része ennél is direktebb: a Lenovo érdekkörébe tartozó Motorola készített egy plakátot „Skip the Sevens”, azaz ugorjuk át a heteseket (nyilván utalva ezzel a Samsung 7-es számot viselő idei modelljeire is) címmel.
Az igazi kinyilatkoztatás ennek szövegezésében található, ami nagyjából azt mondja, hogy az első iPhone kilenc évvel ezelőtt valóban mindent megváltoztatott, igazi lázadóként, kihívóként érkezett a piacra. Azóta azonban mindenki megtorpant, csak kis lépésekben halad az innováció, pár megapixel, néhány col hozzáadásán kívül nem sok minden történt.
A Motorola önkritikát gyakorolva magát is semmittevéssel vádolja, ami szerinte idáig tartott és mostantól jön az igazi változás.
Míg mások azon ügyködnek, hogy miként tudnák fejleszteni a telefonjaikat, addig mi alapjaiban gondoltuk újra, hogy mire lehet képes egy okostelefon,
szól az ambiciózus gondolat, aminek az első modellje az ősszel érkező, moduláris Moto Z lesz.
Hogy ezek után mi következik, arra most már nagyon kíváncsiak leszünk, hiszen egy ilyen programbeszéd után nagyon nem mindegy, hogy mire lesz képes a Motorola.