Amerikai tőzsdei elemzők jelezték előre, hogy az Apple csütörtöki pénzügyi beszámolójában már a milliárdhoz nagyon közeli szám hangozhat el az iPhone-ok eladott darabszámáról. A vállalat harmadik pénzügyi negyedéve június végén zárult, és a szakértők szerint a jelentésben erre az időszakra 40 millió eladott iPhone szerepel majd. Ez pedig azt jelenti, hogy összesen 987 milliónál tart majd a számláló.
Mivel a mostani negyedévre szintén 40 milliós eladásokat várnak az elemzők, napra lebontva nagyjából mostanában adják el az egymilliárdodik iPhone-t valahol a világon. Ha pedig azt nézzük, hogy szeptember elején várható az új iPhone főverzió, amely erősen felpörgetheti az eladásokat, év végére erősen túl is szárnyalják ezt a valóban lenyűgöző eredményt.
Milliárd alatt nem siker a siker
Az Andreessen Horowitz befektetési vállalat szakértője, benedict Evans szerint manapság úgyis “a milliárd az új millió”. Ez alatt azt érti, hogy mostanában azok a vállalatok és szolgáltatások mennek nagyot az üzleti életben amelyek milliárdos eladott darabszámokkal, vagy hasonló nagyságú ügyfélkörrel büszkélkedhetnek – ilyen például a Facebook vagy a WhatsApp. Az iPhone-ok eladása ráadásul erősen felpörgött, az egymilliárd készülék fele az elmúlt két évben fogyott.
Hogy még valamihez hasonlítani tudjuk az eredményt, a Nokia legsikeresebb évében (2010-ben) 453 millió mobiltelefont értékesített, de ebben benne volt több tucat modell a butamobiloktól az érintősökig. Az 1981 óta forgalmazott összes PC darabszáma pedig manapság tart az ötmilliárdnál. Emellett viszont arra is figyelmeztetnek az elemzők, hogy
Mivel az elmúlt években sikerült megnyitni eddig szűz piacokat (például a hatalmas felvásárlóerővel rendelkező Kínát), földrajzilag már nincs hová terjeszkedni, a felhasználók jó része pedig nem cseréli le évente a telefonját, tehát innentől lassul majd az iPhone-áradat. Jövőre nagyjából 15-18 százalékkal kevesebb iPhone értékesítésére számítanak a pénzügyi szakértők, amit az is alátámaszt, hogy egyre komolyabb az Apple mobilos konkurenciája. Egyrészt a csúcskészülékek terén erősödött meg a Samsung, komolyan fejleszt az LG, de olyan távol-keleti gyártók is magasra törtek, mint a Huawei, a Xiaomi vagy az Oppo. Másrészt a belépő szinten és a középkategóriában az iPhone-nak még mindig nincs vállalható modellje, és nem is vár ilyet senki, tehát a vásárlóközönség egy részére nem is céloz az Apple. Ennek ellenére az egymilliárd darab iPhone szép teljesítmény, jár a kalapemelés, főhajtás.