A Samsung eddig sem panaszkodhatott a telefonos eladásait illetően, és az idei év első negyedévének értékeiből sem az derül ki, hogy aggódnia kellene a koreai cégnek, míg az Apple esetében érezhető visszaesés tapasztalható, azon pedig talán senki nem lepődik meg, hogy a Microsoft bőven kimaradt az első ötből.
A Samsung 2016 első negyedévében 81 186 millió okostelefont értékesített, ami 23 százalékos piaci részesedést jelent, és bár ez szűk egyszázalékos csökkenés a tavalyi év hasonló időszakához képest, a darabszámokban mégis emelkedést jelent, még ha nem is sokat. Az Apple-nél viszont az tapasztalható, hogy mind részesedésben, mind eladások terén rosszabbul szerepelt, mint 2015-ben, ami 51 630 milliós értékesítést, és 14,8 százalékot jelent, szemben az előző év 60 177 milliójával és 17,9 százalékával.
Harmadik helyen a Huawei található, ami rendesen belehúzott a maga 28 861 milliójával és 8,3 százalékával, hiszen a tavalyi első negyedévben még csak 18 111 millióval és 5,4 százalékkal rendelkezett. Szintén hatalmasat ugrott az Oppo, hiszen 2016 első három hónapjában 16 113 millió mobilt adott el, ezzel pedig 4,6 százalékot mondhat magáénak, míg 2015 hasonló időszakában 6585 milliót és 2 százalékot ért el. A Xiaomi szinte ugyanazt hozta, mint tavaly, míg az egyéb gyártók minimálisan gyengébben szerepeltek.
A számokat a Gartner tette közzé, és az elemzőjük szerint a Galaxy S7, illetve a megújított portfólió nagyon erős piaci szereplővé teszi a Samsungot, de érdemes odafigyelni a feltörekvő területekre is, ahol elég komoly verseny alakult ki a gyártók között, és az emberek egyre inkább kedvelik az eddig kevéssé ismert kínai telefonokat.