A Waze eddig “csak” egy navigációs alkalmazás volt, amely persze már így is nyújtott különleges szolgáltatásokat. Leginkább azért szeretik, mert közösségi információk alapján kijelzi a választott útvonal forgalmi állapotát, megmutatja a dugókat és traffipaxokat, így segít elővigyázatosan vezetni, vagy épp alternatív útvonalakat keresni. Nem csoda, hogy az ígéretes app már egy ideje a Google tulajdonában van, és a cég saját térképébe is beépítette a sofőrök visszajelzéseiből nyert forgalmi adatokat.
Na, de most még nagyobbat gurít a Waze: új szolgáltatást tesztelnek Waze Carpool néven, amely kicsit merít a navigációs app közösségi jellegéből, de erősen támaszkodik az “alternatív taxik” és telekocsis megoldások divatjára is. Konkrétan az ingázókra szabták, segítségével összeköthetők azok, akik hasonló útvonalon utaznak – ha például van 3-4 olyan illető, aki nagyjából ugyanonnan ugyanoda ingázik naponta, a Carpool használatával egy autóba szerveződhetnek.
A megoldás alapja a Waze alkalmazás maradna, a sofőrök ezt használnák utazásuk megtervezésére, aki pedig az adott útvonalra és időpontra betársulna, a Waze Rider nevű különálló app segítségével foglalhat magának helyet az autóban. Az útvonal alapján aztán a rendszer hozzájárulási összeget számol, amelyet az utastól az Uberhez hasonlóan automatikusan vonhat le a szolgáltatás (és minden bizonnyal egy kisebb részt az üzemeltetők tesznek el közvetítői díjként).
A megoldást jelenleg meghívásos alapon tesztelik San Francisco körzetében, és még nem tudni, mikor lesz belőle egyrészt végleges szolgáltatás, másrészt milyen gyorsasággal kezd terjedni a világ többi részén. Viszont a végére itt hagyunk egy érdekes gondolatot: a Google ugyebár ezerrel fejleszti az önvezető autókat. Már látjuk magunk előtt, ahogy a legnépszerűbb ingázási útvonalakon Google-robotkocsik járkálnak oda-vissza, az utasok pedig nem sofőröknek, hanem a cégnek fizetnek az utazásért?