Csütörtök reggel és délelőtt szerkesztőségünkhöz is érkeztek kérdések és megkeresések, valamint a közösségi médiában is egyre gyakoribbak a T-Mobile hálózatával kapcsolatos értetlen megjegyzések. Úgy tűnik, a magenta hálózaton nem volt elérhető a mobil internet, és egyre többen jelezték, hogy a telefonálással is gondjuk akadt. A Tumblr-en például ezt írta az egyik felhasználó:
Szóval ma reggel ránéztem a telefonomra, és volt egy korlátozott adatforgalom értesítésem, sosem kaptam még ilyet. Kis régimódi vagyok, nem előfizetéses, a januári “netpénzt” már levonták, kaptam is sms-t, hogy már csak a minimumot használhatom, de tökéletesen működött, valamint van még rajta annyi pénz, hogy a következő adagot is le tudják vonni. Így hát bátran rányomtam az értesítésre, de nem irányított át sehova, hogy megtudjak plusz infót. És ugye ha nem tudják esetleg levonni a pénzt, és kikapcsolják az adatforgalmat, arról külön sms-t kapok, amint feltöltöm, fél órán belül helyreáll minden. Első gondolatomban felhívtam a 1777-et, semmivel nem lettem okosabb. Dolgok, amik nem működtek: újraindítás, adatforgalom ki-be, majd újraindítás, wifire fel-, majd lecsatlakozás (gondoltam legalább az értesítést mutatja megint, de már azt sem).
Egy ideig tehát valószínűleg a Telekom hotline-nál sem tudtak a problémáról, pedig már akkor is előfordultak olyan panaszok, amelyek szerint a hangszolgáltatással is vannak gondok. A Telekom nem sokkal 11 óra után saját Facebook-oldalán, egy telefont reklámozó bejegyzés alatt válaszolt a felháborodott kérdésekre.
Sziasztok! Országos szintű hibáról van szó, ami miatt problémákat tapasztalhattok. A hiba feltárása, és a mielőbbi megoldás megtalálása még folyamatban van. Addig további türelmeteket kérjük, amelyet ezúton is köszönünk!
Update 12:15
A közösségi médiában olvasható vélemények alapján úgy tűnik, a hangszolgáltatás nem szállt el mindenhol, bár gyakran jár együtt az azóta is működésképtelen mobilnet jelenséggel. A Telekom bejegyzése is ezt támasztja alá:
A délelőtti órákban mobilinternet szolgáltatási problémákat tapasztaltunk, a hiba egyes esetekben kihatással lehet a beszédforgalomra is. A probléma kivizsgálása és elhárítása folyamatban van, sajnos egyelőre nem tudunk pontos időponttal szolgálni.
Update 13:00
Úgy tűnik, a Telekom fél egy környékére megoldotta a problémát, szűkszavú közleményük szerint egy hálózati berendezés meghibásodása miatt állt a hálózaton a mobilnet, valamint akadozott a hangszolgáltatás.