A felugráló (népies nevükön: pop-up) reklámok elég idegesítőek tudnak lenni, hiszen az ember olykor még véletlenül is képes rájuk kattintani, és onnantól kezdve eltűnik az addig használt felület, helyébe pedig feljön valami olyasmi, ami nem érdekel, vagy egyszerűen csak azért zavar, mert eltakarja azt a weboldalt vagy alkalmazást, amit használni szeretnénk.
Ilyen téren az Apple sem kíméli a vásárlóit, így az elmúlt napokban több olyan visszajelzés is érkezett, hogy az almás cég kissé túlzottan is közvetlen módon próbálja vásárlásra buzdítani a felhasználóit. Számos Reddit és Twitter-bejegyzés tanúskodik egy teljes képernyőt betöltő felugró reklámról, ami akkor jelenik meg, amikor valaki belép az App Store-ba, ahol rögvest egy iPhone 6s látható, büszkén hirdetve az elképesztő teljesítményt, majd pedig felkínálva az átugrás, a további infók, illetve a vásárlás lehetőségét. A legtöbb felhasználó szerint az eléggé tolakodó önmarketing azóta jelentkezik náluk, mióta frissítettek az iOS 9.2-re, és egyébként iPhone 5s-t, vagy annál régebbi készüléket használnak, bár akad olyan is, akivel úgy akar az Apple iPhone 6s-t vásároltatni, hogy egyébként is az van neki.
A legtöbb elégedetlenkedő szerint leginkább azért tisztességtelen a dolog, mert az Apple mindig állítja, hogy nem tol a vásárlói arcába ilyen közönséges reklámokat, vagy ahogyan az Apple Insider fórumon valaki megfogalmazta, “olyan, mintha valaki venne egy olcsó autót, aminek a használati útmutatóját felütve rögvest az első oldalon azt látja, hogy a drágább modellt ajánlják neki”. Mások toleránsabban fogják fel a dolgot, és szerintük ez csupán annak a trendnek a folyatása, amit az Apple már egy ideje meghonosított az iTunesban, miszerint a saját termékeit reklámozza. John Grubber, a neves Apple-blogger pedig egyszerűen csak úgy fogalmazott, hogy a hirdetés “faragatlan”.