A Canaccord Genuity piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében az Apple egymaga bezsebelte a teljes okostelefon-iparág nyereségének mintegy 94 százalékát. Magyarul az összes többi gyártó a fennmaradó 6 százalékos nyereségen osztozik, illetve masszívan veszteséges. Az Apple egy évvel ezelőtt az iparág nyereségének még “csak” 85 százalékát söpörte be.
Az IDC szerint az idei év harmadik negyedévében globálisan közel 355,2 millió okostelefont vásároltak, ami 6,8 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakában regisztrált 332,6 milliós mennyiséghez képest. A piacot továbbra is a Samsung dominálja: a dél-koreai gyártó 84,5 millió készüléket adott el, piacrésze pedig egy év alatt 23,9 százalékról ugyan visszaesett valamelyesd, de csak 23,8 százalékra.
A képzeletbeli dobogó második fokára az amerikai Apple állhat fel, mely az említett időszakban 48 millió okostelefont dobott piacra – a cég piacrésze az elmúlt 12 hónapban 11,8 százalékról 13,5 százalékra nőtt. A bronzérem viszont nem valamilyen “történelmi” mobilgyártónak jár, hanem a kínai Huaweit illeti, mely vállalat a maga 26,5 millió eladott telefonjával 5 százalékról 7,5 százalékra tudott növekedni. A negyedik a listán az 5,3 százalékon álló kínai Lenovo, melyet az 5,2 százalékos, ugyancsak kínai székhelyű Xiaomi követ a sorban. Az eladott készülékek darabszámát illetően a Huawei nőtte a legnagyobbat (60,9 százalék), a Xiaomi pedig a legszerényebbet (5,6 százalék).