Mobil

Áremelés a Telenornál és a Telekomnál: pánik helyett itt a megoldás

Nem kell feltétlenül személyesen megjelenni az ügyfélszolgálaton, ha meg akarjuk úszni az áremelést. Pánikkeltés helyett itt van, mit kell tennie - viszont ezt a Telenor esetében tegye meg már ma, a Telekom előfizetők pedig minél előbb!

Igazi pánikhangulat söpört végig a Telekom és Telenor ügyfeleken az elmúlt napok cikkei és közösségi tevékenységei alapján. Mindkét mobilcéggel kapcsolatban áremelésről szóltak a hírek, amely alól lehetséges a kibúvó, ha az ügyfél nem fogadja el az egyoldalú szerződésmódosítást. A pánik és felháborodás leginkább annak volt köszönhető, hogy az ügyfelek szerint túl rövid a határidő, és egyes esetekben csak két munkanap áll rendelkezésre arra, hogy az ügyfélszolgálati irodák és márkaboltok tömött soraiban átkozódjanak az érintettek. Pedig van sokkal könnyebb út is.


Sorban állás egy Telenor üzletben
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Telenor: kérjünk visszahívást!

A Telenor eleve június 25-ig elküldte minden érintettnek a díjszabás változásáról szóló SMS-t, aki viszont ilyet kapott, nem feltétlenül csak a személyes ügyintézést választhatja. Gyakorlatilag bármilyen ügyfélszolgálati csatornán lehet jelezni, ha valaki nem ért egyet a változtatásokkal, így a 1220-as telefonszámon is. Igaz, hogy itt most megnövekedett a várakozási idő, de van egy teljesen legális kiskapu: a 6-os menüpontot, majd itt a 2-es opciót választva visszahívást kérhetünk. Aki így jelzi szándékát, júliusban mindenképpen visszahívja egy telenoros ügyintéző, addig pedig nincs félnivaló a tarifaváltozástól. Ugyanígy az ügyfélszolgálati irodákban is lehet visszahívást kérni, ha túl nagy a sor.

Telekom: júliusban kell figyelni

A “magenta szolgáltató” a díjak változásáról szóló értesítőket csak júliusban küldi ki az ügyfeleknek: a kártyás felhasználók SMS-ben kapnak figyelmeztetést, míg a számlások az első júliusi számlán találnak információkat a friss díjszabásról. Az értesítés kézhetvételétől 15 nap áll rendelkezésre ahhoz, hogy elutasítsák a díjváltozásokat, ez esetben az addig érvényes szerződésük marad hatályban. A Telekom-ügyfelek az 1430-as számon könnyen jelezhetik majd, ha szeretnének a mostani szerződésnél maradni, de persze az üzletekben és ügyfélszolgálati pontokon személyesen is megtehetik mindezt.

FRISSÍTÉS, 2015.07.01.: A Telenor meghosszabbította az ügyfelek bejelentési lehetőségét, az NMHH pedig olyan módszert is ajánl, amivel kikerülhetjük a személyes, online és telefonos ügyfélszolgálat buktatóit is. Legfrissebb cikkünkben mutatjuk a kiskaput.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik