Az Opera Mediaworks legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a mobilreklám piacon az Android okostelefon platformnak most először sikerült megelőznie az iOS-t. A vállalat adatai szerint mobilhirdetés bevétel fronton jelenleg mintegy 45,77 százalékos piacrésszel rendelkezik az Android, melyet minimális lemaradással, 45,55 százalékkal követ az iOS. Ezt követően pedig az 1,96 százalékos BlackBerry, az 1,27 százalékos jó öreg Symbian, illetve a mindössze 0,09 százalékos Windows Phone következik a sorban.
Mobilreklám forgalom tekintetében az Android tavaly tavasszal előzte meg az iOS-t, és az azóta eltelt időkben jelentősen tovább növelte az előnyét. E tekintetben jelenleg 65,17 százalékon áll az Android, 22,34 százalékot tudhat magáénak az iOS, majd pedig a 3,99 százalékos Symbian, az 1,96 százalékos BlackBerry, illetve a 0,16 százalékos Windows Phone sorakozik szépen egymás mögött.