Mobil

Lopott iPhone-ja miatt sztár lett a világ túlfelén

Egy kalandos utat bejárt iPhone határokat és kultúrákat átívelő történetet írt.

Hihetetlen történetet írt meg a Buzzfeedre egy Matt Stopera nevű fiatalember, amely egy ellopott telefontól egy véletlen felfedezésen át egy elképzelhetetlen mértékű hírnévig vezetett. Nézzük sorrendben, mi is történt!

Az idei év elején Matt meglepve látta, hogy saját Instagramján olyan fotók jelennek meg, amelyeket biztosan nem ő készített. Az első képeken egy ázsiai férfi látható narancsfák között. Hősünk nem tudta, mi történhetett, és az iCloud valamilyen szoftveres hibájára gyanakodott – lehet, hogy valahol a világban egy másik iPhone véletlenül ugyanabba az Instagram fiókba küldözgeti a képeket, mint a sajátja. Először nem is nagyon törődött a dologgal, viccesnek tartotta, hogy ünnepi tűzijátékról, vagy robogón ülő lányról szóló képek jelennek meg saját fiókjában.

Nemsokára megtudta, mi okozhatta az érdekességet: egy évvel korábban Matt előző iPhone-ját ellopták egy New York-i bárból, és egy barátja elmesélte neki, hogy sokak szerint az ilyen lopott telefonok leggyakrabban Kínában kötnek ki. Úgy tűnik tehát, hogy Matt régi mobilját egy, vagy több közvetítő után valahol a világ túlfelén megvásárolta valaki, akit a fiatalember addigra viccesen Narancsembernek kezdett nevezni. Matt végül elment egy Apple boltba, és töröltette a régi telefon hozzáféréseit, úgy gondolva, ezzel véget ér a furcsa kaland.

Februárban aztán újra felbukkant a sztori, amikor valaki Twitteren ráírt, miszerint a története valahogy eljutott Kínába, és ott egyre népszerűbb a helyi internetezők körében. Naponta egyre több üzenetet kapott különféle kínai felhasználóktól, akik megerősítették: nem tréfáról van szó, Kínában viccesnek, sőt egyenesen meghatónak találják az emberek az amerikai srác és virtuális kínai “testvére” furcsa összekapcsolódását. Egyre többen írtak arról, hogy megpróbálnak segíteni abban, hogy valahogy beazonosítsák és megtalálják a Narancsembert.

Hamarosan az Instagram-fotók alapján beazonosították, hol készülhettek a képek, a Hongkong fölötti Guangdong tartomány egyik városában. Még képeket is küldtek arról a vásártérről, ahol a narancsfák állnak. Egy idő után aztán többen is jelezték, megvan maga Narancsember is, tudják, ki ő. Valaki még egy képet is küldött a telefonról, amelyből elő tudták csalogatni Matt telefonszámát.

Ezek után egy újabb megkeresés érkezett: a Twitter kínai megfelelőjének számító Weibo mikroblog-szolgáltató egyik munkatársa arra kérte Mattet, regisztráljon Weibóra, mivel a kínaiak töbsége nem tud hozzáférni a Twitterhez, a helyi szolgáltatásban azonban megpróbálja összekötni őt és Narancsembert. Ugyan Matt addigra már látta, hogy tényleg nagyon felkapott lett a története Kínában, amikor első bejegyzését megírta a Weibón, konkrétan tengernyi választ és üzenetet kapott. Kiderült, hogy addigra 22 millióan olvasták a sztorit Kínában, és az egyik legfelkapottabb keresőszó a mattstopera felhasználónév lett.

A mikroblog az ígéreteknek megfelelően megkereste Narancsembert is, aki Narancs Bátyó néven regisztrált: meglett a közvetlen kapcsolat, és tört angolsággal bár, de a világ ellenkező pontjain élő “mobiltesók” beszélgetni kezdtek, fotókat küldözgettek egymásnak. A kínai netezők érdeklődése pedig nem lankadt, sőt: mémeket gyártottak, üzenetek tonnáit küldözgették a csodálkozó amerikainak, aki ezért elkezdett vicces, narancsos képeket postolni Weibón.

Ekkor már 60 milliós nézettségnél tartott egy olyan országban, ahol az internet még mindig egy cenzúrázott, a nyugati világ felé sokszor tiltott luxusnak számít. Végül Narancs Bátyó meghívta magához Mattet, aki némi vízum-kavarodás után március 18-án megérkezett Kínába. A repülőtéren rocksztároknak beillő fogadtatás várta, hatalmas tömeggel, sikítozó lányrajongókkal. A több napos látogatás minden részlete megtalálható Weibón és persze Matt Twitterén is, ahol a legújabb fejlemény éppen az, hogy most az amerikai fiatalember igyekszik meghívni új kínai barátját, akivel Britney Spears koncertre mennek. A sztár erről tudomást szerezve máris meghívta őket a fellépés előtt egy találkozóra. A kínai látogatásig vezetett cikk a BuzzFeeden részletesen, gazdag képanyaggal olvasható végig, a legújabb fejleményekért pedig érdemes Matt Twitterét böngészni.

Matt egyik bejegyzésében azt is megemlíti, hogy a furcsa “haverománc” és az akaratlan kínai sztárság egyik melléktermékeként egyre több kínai próbál meg a helyi szabályozásokat kijátszva regisztrálni Twitterre és más nemzetközi közösségi szolgáltatásokra is, ezért úgy érzi, ez a furcsa történet nem csak kulturális, de politikai falak lebontásában is segíthet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik