2012-ben volt utoljára példa arra, hogy az Egyesült Államokban egy adott negyedévben több iPhone-t adtak el, mint androidos okostelefont. Azóta eltelt két év, és 2014 utolsó negyedévében ismét hasonló jelenségnek lehettünk tanúi, legalábbis a Kantar Worldpanel ComTech legfrissebb adatai szerint.
A kutatócég tanulmányából kiderül, hogy a tavalyi esztendő utolsó három hónapjában az USA-ban eladott okostelefonok 47,7 százaléka iOS operációs rendszert futtatott, míg az androidos készülékek részaránya 47,6 százalék volt. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Microsoft-féle Windows Phone állhat fel a maga szerény 3,8 százalékos piacrészével, a negyedik pozícióban pedig a mindössze 0,3 százalékos BlackBerry található.
Jelenleg tehát ez a helyzet az Egyesült Államokban, Európában viszont még erősen tartja magát az Android, melynek itteni piacrésze meghaladja a 66 százalékot, globálisan pedig bőven 80 százalék fölött tarol a kis zöld robot.