A Counterpoint piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a tavalyi esztendő utolsó három hónapjában az Apple-nek sikerült megelőznie az okostelefon piacot már jó ideje uraló Samsungot, mely hírt Dél-Koreában vélhetően igen keserű szájízzel fogadták.
A jelentés szerint az Apple a jelzett időszakban 74,5 millió iPhone-t adott el, ami éves szinten 46,1 százalékos növekedést jelent. Ehhez képest a Samsung csak 73,8 millió Galaxy okostelefont hozott forgalomba, vagyis 14,9 százalékkal kevesebbet, mint egy esztendővel korábban. Ennek következtében az Apple a tavalyi karácsonyi szezonban 20,2 százalékos részesedést szerezve maga mögé tudta utasítani a 20 százalékos piacrészű Samsungot.
Zárójelben megjegyzendő, hogy az IDC piackutató cég szerint szoros versenyben minimális előnnyel a Samsung nyerte a negyedik negyedévet, a Strategy Analytics szakértői pedig arról számoltak be, hogy a két mamutcég holtversenyben végzett az élen. Kíváncsian várjuk, hogy 2015 első negyedévében vajon hogyan alakul majd az Apple-Samsung összecsapás!