Az Apple okostelefonjait általában rengeteg kritika éri, hogy bár igen korrekt termékek, nincs bennük elég innováció, ez azonban a vásárlókat általában nem szokta érdekelni: ha almás logós készüléket látnak, azonnal szétnyílik a pénztárcájuk. Az iPhone egy igazi sikertermék, amit jól szemlélet, hogy 2013 év végén az utolsó három hónapban 51 millió ilyen készülék talált gazdára, és az amerikai vállalat 2014 végén alaposan megdöntötte ezt a korábbi rekordot.
Wall Street-i elemzők korábban azt vetítették előre, hogy az Apple 2014 utolsó negyedévében hozzávetőlegesen 65,5 millió iPhone-t adott el, az UBS befektetési bank pedig ugyanerre az időszakra 69,3 milliós eladási mennyiséget becsült. Legutóbb a KGI Securities nyilatkozott a témával kapcsolatban, mely cég optimista szakértői 73 milliós eladott iPhone mennyiséget prognosztizáltak.
És akkor most jöhet az immár teljesen hivatalos, Apple-től származó eredmény: a cég 2014 utolsó három hónapjában nem kevesebb mint 74,5 millió iPhone-t dobott piacra, ami éves szinten 46 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot. Összehasonlításképp, a Microsoft ugyanezen időszakban összesen 10,5 millió Lumia készüléket adott el, és ezen mennyiség nagy részét nem az iPhone-hoz hasonló drága telefonok, hanem az olcsó low-end készülékek tették ki. Az Apple egyébként 74,6 milliárd dolláros forgalom (Microsoft mobil üzletág: 2,3 milliárd dollár) mellett mintegy 18 milliárd dolláros nettó profitra tett szert. Hogy mi lehet az Apple titka? iPhone 6 Plus tesztünkből sok minden kiderül ezzel kapcsolatban.