Mobil

Magyarok fejlesztik az okos vásárlási segédet

Mától elérhető az a magyar fejlesztésű platform, melynek célja üzlet és vevő okos összekapcsolása.

A BCONHUNT platform mellett már letölthető a rá épülő első applikáció, a BCONSHOP okostelefon alkalmazás. Az app segítségével a felhasználók csak a számukra érdekes akciókról kapnak tájékoztatást mindig megfelelő időben és helyen. Az alkalmazásban, vagy a weboldalon egy villámgyors regisztráció után beállíthatják érdeklődési köreiket (mit szeretnének vásárolni, milyen akciókra nyitottak) és a rendszer kiválogatja nekik a legjobb ajánlatokat. Ezek a felhasználók beállításainak és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelően jelennek meg egy listában, ahol már csak a konkrétan nekik szóló ajánlatok között válogathatnak.

Amikor a felhasználó egy korábban kiválasztott akció közelében jár, azonnal értesítést kap róla, így már csak élnie kell a lehetőséggel. A rendszer használata szó szerint lehetőséget kínál, tehát nem szükséges előre megvásárolni az akciós ajánlatban szereplő terméket vagy szolgáltatást, így a vásárló a helyszínen dönt a vásárlásról, a kereskedő pedig üzlete látogatottságának növekedésétől várhatja a forgalom javulását. A BCONSHOP alkalmazást először az Immochan partnereinél, az Auchan Korzó üzleteiben próbálhatják ki a letöltők.

A megoldás alapja a Bluetooth Low Energy technológia, és az ezt használó, alacsony energiaigényű Bluetooth jeladó eszköz (iBeacon), amely az üzlethelyiségen belül sugározza egyedi azonosítóját. A jelek vételére jelenleg az Android 4.3 és iOS7, illetve ezek fölötti verziószámú operációs rendszereket futtató okostelefonok alkalmasak. A telefonok az adott kereskedelmi egységhez kötött egyedi azonosítót kapnak a jeladótól, majd az azonosító alapján egy a felhasználó beállításainak megfelelő, helyhez kötött információt jelenítenek meg push üzenetként. A rendszer használata minimális adatforgalommal, illetve készülék oldalon alacsony energia felhasználással valósul meg.

Az újdonság alapelve, hogy miközben világszerte hódítanak a törzsvásárlói rendszerek és virágkorukat élik a kuponos kedvezmények, a vásárlókra zúduló ajánlatok nem testre szabottak, így nem is elég hatékonyak. Csökken az impulzív vásárlás aránya, amikor csak a kirakatot látva fogja el őket az érzés, hogy “ez kell nekem”. A kiskereskedelmi üzletláncok ezért a minél célzottabb kampányok lehetőségét keresik. Az alkalmazás mögött álló, hazai fejlesztésű BCONHUNT egy olyan platform, ahol a kereskedők létrehozhatják kampányaikat és akcióikat, amely aztán az olyan alkalmazásokon keresztül, mint a BCONSHOP, eljut a vásárlókhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik