Média
AppleMark

A bezárt népszabisok üzentek a bezárt nemzeteseknek

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 04. 11. 16:18

Korábban a témában:

Szolidaritásáról biztosította a bezárt Népszabadság szerkesztőségének tagjaiból formálódó Népszabi Szerkesztőség című Facebook oldal a most bezárt Magyar Nemzet munkahelyét elvesztő munkatársait.

A nemrégiben közzétett bejegyzésben a Népszabadság volt munkatársai azt írják, hogy bár a Népszabadság és a Magyar Nemzet története sok tekintetben különbözik, de egy szempontból mindenképpen ugyanaz. A közös kapocs az, hogy mindkét patinás lapot politikai okokból, méltatlan körülmények között, egyik pillanatról a másikra zárták be.

Magától értetődik, hogy mi, a felszámolt Népszabadság volt munkatársai szolidaritást vállalunk a Magyar Nemzetnél dolgozó kollégáinkkal, és kívánjuk, hogy minél előbb megnyugtatóan rendeződjön a lap sorsa!

A legnagyobb példányszámban pénzért értékesített, közel 40 ezer példányszámban megjelenő Népszabadságot 2016. október 8-án zárta be a Mediaworks kiadó, alig néhány nappal azelőtt, hogy a Mediaworks és lapjai – a Világgazdaság, a Nemzeti Sport, különböző megyei és regionális lapok, valamint magazinok – Mészáros Lőrinchez, a gázszerelőből lett milliárdoshoz, Orbán Viktor miniszterelnök cimborájához kerültek Heinrich Pecinától.

Az 1938 óta létező Magyar Nemzet ma jelent meg utoljára, miután Simicska Lajos, a sajtótermék tulajdonosa nem finanszírozza tovább az állami hirdetések nélkül maradt, és a G-nap után jelentős példányszámesést elkönyvelni kénytelen, jelenleg 13 ezer példányban értékesített és kormányzati nyilatkozatbojkottal sújtott országos napilap és a kapcsolódó portál, az mno.hu veszteségeit. Ugyancsak befejezte működését a Lánchíd Rádió, bár frekvenciáján egyelőre – mivel a Médiatanács szerint szerződéses és törvényi kötelezettségük szolgáltatni – zene még hallható.

A Magyar Nemzet mindössze 550 nappal élte túl a Népszabadságot.

A Népszabadság és a Magyar Nemzet története sok tekintetben különbözik, de egy szempontból mindenképpen ugyanaz: mindkét…

Közzétette: Népszabi Szerkesztőség – 2018. április 11.

Fotó: Marjai János / 24.hu
Milkovics Pál is megvenné a Magyar Nemzetet?
Egy Csehországban aktív médiavállalkozóról van szó, aki hamarosan Vau és Nyamm TV néven tévécsatorna indítását is tervezi. Simicska azonban állítólag tart tőle, hogy a kormány közelébe kerülhet a lapja.
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.