Idén május 25-én életbe lép az EU összes tagállama számára kötelező Általános Adatvédelmi Rendelet, vagyis a GDPR (General Data Protection Regulation). Az új rendelet állt a Central Médiacsoport február végén megrendezett konferenciájának középpontjában, ahol nyolc előadó, a marketing, a jog, a HR és IT szektorok szakértői kínáltak felvilágosítást és megoldási javaslatokat a közel száz érdeklődőnek..
Pethő Levente, a Danubia Kft. innovációs és iparjogvédelmi tanácsadója bevezetőként ismertette magát a rendeletet, és a szigorítások mellett felhívta a figyelmet a szabályozás olyan pozitív következményeire is, mint a nagyobb tudatosság, a kiterjedtebb adatbiztonság és a magánszemélyek érdekvédelme. Az elszámoltathatóság alapelvéről tájékoztatta a résztvevőket Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda jogásza, aki az adminisztratív, nyilvántartási és szervezeti kötelezettségekről igyekezett átfogó képet adni. Horváth Katalin a marketing szektort érintő és a jogi változásokba nyújtott betekintést, megemlítve az egyéb, webkereskedelmet érintő törvények előírásait is. A hallgatóság tippeket kaphatott a marketingfolyamatok és a digitális marketing újratervezéséhez, valamint az adatkezelők új jogi kötelezettségeinek, és a megkövetelt szervezeti és technikai intézkedések bevezetéséhez.
Mi kell ahhoz, hogy a honlapunk megfeleljen a GDPR-nak? Ezt a kérdést járta körül Hrenkó András, az online trendek és webes technológiák szakértője, aki többek között felhívta a figyelmet a cookiek-kal és a hírlevélfeliratkozással kapcsolatos változásokra. A HR szempontjából vizsgálta meg a GDPR rendelkezéseit Kováts Borbála. A konferencia résztvevői tájékoztatást kaphattak a munkavállalók adatkezelésének korlátairól, a céges eszközök használatának szabályozásáról és arról, miért nem adhatunk fel többé anonim álláshirdetést, vagy milyen feltétekkel nézhetjük meg a jelentkezők social media profiljait. A Central Médiacsoport digitális hirdetési tanácsadója, Gosztola Beatrix előadása a GDPR mellett egy másik, online marketinget érintő szabályozásra, a Google által bevezetett Better Ads-re fókuszált: az érdeklődők megtudhatták, mely hirdetéstípusok szűnnek meg idén februártól. A konferenciát Tőzsér Zoltán, a TMSI Kft. ügyvezető igazgatója zárta: a szoftverjogtisztasági és szoftvergazdálkodási szakember GDPR IT biztonsággal kapcsolatos előírásait mutatta be gyakorlati szempontból.
(A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft., mely tulajdonosi átfedésben van a Central Médiacsoporttal.)
Kiemelt kép: GDPR Konferencia a Central Médiacsoport épületében.