Média
Mazán Zsolt és Mazán Tamás a Médiatanács elleni, az Interax Kft. által indított per tárgyalásán

Plusz öt év a békéscsabai rádiónak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 02. 16. 13:21

A Médiatanács eheti ülésén többek között a békéscsabai Mega Rádió műsorszolgáltatási engedélyének meghosszabbításával foglalkozott. Kiderült az is, hogy a TV2-n volt a legtöbb szponzorüzenet.

Happy end Mazánék Médiatanács elleni csatájában

Mazán Zsolt testvérének, Mazán Tamásnak is van Békéscsabán egy rádiója, ez utóbbi, az Interax Kft. mostanában sokat szerepelt híreinkben, miután a helyi 88,9 MHz-re vonatkozó rádiós frekvenciapályázat szabálytalanságaira hivatkozva pert indított a cég a Médiatanács ellen. Végül az Interax is műsorszolgáltatási engedélyhez jutott, és a legutóbbi, az Inspira Media Research által készített rádiós mérés szerint képesek voltak megőrizni piacvezető pozíciójukat Andy Vajna szorítása ellenére is.

A Médiatanács eheti ülésén öt évvel meghosszabbította a Békéscsaba 98,4 MHz helyi frekvencián elérhető kereskedelmi 98,4 Mega Rádió médiaszolgáltatási jogosultságát, eleget téve ezzel a Telekom Békés Kft. tavaly benyújtott kérelmének. A Mazán Zsolt tulajdonában lévő médiaszolgáltatónak 2023 júniusáig hosszabbította meg az engedélyét a grémium.

A Médiatanács ezenkívül elvégezte a Budapest 98,6 MHz körzeti rádiós frekvenciára (a néhai Rádiócafé valamikori frekvenciájára) beérkezett pályázatok tartalmi vizsgálatát. A testület mindkét nyilvántartásba vett pályázótól, a Manna Vision Media Kft.-től és a Scaletta Kft.-től is felvilágosítást kért a pályázatának tartalmával kapcsolatban. Ennek teljesítésére a kézbesítéstől számított tizenöt nap áll a pályázók rendelkezésére. (Arról, hogy ki áll a pályázók mögött, itt írtunk korábban.)

radiocafe 98.6
Többen is rámozdultak a Radiocafé régi frekvenciájára
Az egyik pályázó az ingyenes közösségi frekvenciára a Petőfi Rádió volt felelős szerkesztőjének cége, aki egy rádiós szakmai weboldal volt főszerkesztőjével állt össze.

A grémium ezenkívül megvizsgálta a Tokaj 101,8 MHz helyi rádiós frekvenciára vonatkozó tenderre beérkezett ajánlatok alaki érvényességét. A testület hiánypótlásra szólította fel az egyedüliként pályázó Hegyalja Média Kft.-t. Ez a cég egyébként a Magyar Katolikus Rádió Alapítványé. Ha a hiánypótlásra sor kerül, az alapítvány kft.-je még elnyerheti a frekvenciát.

A legtöbb szponzorüzenet a TV2-n volt

A Médiatanács elfogadta továbbá a legnagyobb eléréssel rendelkező televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb tanulmányt. Az aktuális, 2017 második félévét vizsgáló minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint az állami Duna TV voltak, mellettük – a vételkörzet nagysága alapján – egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a közszolgálati Duna World és M5, valamint a kereskedelmi Sport1, Story4, Story5 és Viasat6 is.

A tanulmány a kilenc televízió 17.664 órányi műsoridejében 1134 cég 81.799 szponzorüzenetét azonosította be. Ez alapján a TV2 vonultatta fel a legtöbb (45.050 db) támogatói üzenetet, majd az RTL Klub (26.870) és a Duna TV következett (5.697). A támogatások műsoridőre vetített aránya a Duna Tv esetében 0,20, az RTL Klubnál 0,75, a Tv2-nél pedig 1,41 százalékot ért el. A számokból a hatóság tanulmánya szerint arra lehet következtetni, hogy a non-szpot hirdetési metódusnak számító szponzoráció 2017-re sem ért el erőteljes pozíciót a kereskedelmi üzenetek palettáján, a legerősebb növekedést az RTL Klub mutatta fel, ahol ötödével nőtt a támogatói szpotok száma.

A legtöbb cég támogatóként (107) a Tv2 Mokka című reggeli magazinjához társult az RTL-es Stíluskalauzt (97) és Életmódkalauzt (78) megelőzve. A TV2 kínálatában szereplő időjárás-jelentésben hangzott el magasan a legtöbb (16.178) támogatói üzenet a Mokkát (2.461), az RTL Klubon látható Story Extrát (1.916), illetve a Duna TV-n és a Duna Worldön vetített Balatoni nyár című műsort (1.910) megelőzve. A műsortámogatásban résztvevő cégek többsége (907, 80 százalék) csupán egy televíziónál kötelezte el magát, két médiaszolgáltatónál pedig 18 százalékuk (188) – áll a tanulmányról kiadott összefoglalóban. A teljes tanulmány egyébként az NMHH honlapján érhető el.

Budapest, 2016. november 20.
Andy Vajna, a magyar filmipar megújításáért felelős kormánybiztos a Miss Universe Hungary döntőjének közvetítése előtt a TV2 stúdiójában 2016. november 20-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Tömegek pártoltak el Vajna szövetségeseitől
A Gong Rádió maradt az egyik legnépszerűbb megyeszékhelyi rádió azután is, hogy Mészáros Lőrincékhez került a helyi médium. Andy Vajna hálózatának tagjai viszont sokat vesztettek egy év alatt.

Ezek a médiaszolgáltatók kapnak pénzt

A Médiatanács a Magyar Média Mecenatúra Programban futó, a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeinek támogatására meghirdetett 2018-as pályázat első fordulójában 30 televízió és rádió számára összesen 186,3 millió forint támogatást ítélt meg. A kedvezményezettek közé került a Füzesabonyi Városi Televízió, a csornai székhelyű Rábaközi Televízió, a Tatai Televízió, a Szentgál Televízió, a ládbesenyői központú Irány Tv, a Pest megyei Régió Plusz Televízió, a Kiskőrös Televízió, a Csurgói Városi Televízió, a Soltvadkerti Tv, a szegedi TiszapART Televízió, a Békés megyei Körös Televízió, a Karcag Televízió, a Városi Tv Mohács, a Somogy Tv, a sárvári Trió Tv Dunántúl, a fővárosi Hegyvidék Televízió, a Bonum Tv és az Apostol Tv. A rádiók közül a székesfehérvári Alpha Rádió és Táska Rádió, a miskolci Csillagpont Rádió, a püspökladányi Sárrét FM, a siófoki székhelyű Balaton Rádió, a Mária Rádió, a két frekvenciájával pályázó Magyar Katolikus Rádió, illetve a négy – miskolci, debreceni, nyíregyházi, kisújszállási frekvenciához köthető – pályázatot benyújtó Európa Rádió jutott támogatáshoz.

Story TV, Story4. MTI Fotó: Balaton József
Mészáros Lőrincék forgolódnak a Story TV körül
Csík Zoltán, a felcsúti polgármester embere nem tagadta a kapcsolatot. A tévé tulajdonosváltása körül azonban információink szerint egyelőre nehézségek támadtak.

Kiemelt kép: Mazán Zsolt és testvére, Mazán Tamás a Médiatanács elleni frekvenciaper egyik tárgyalását megelőzően 2017 őszén. A pert az Interax Kft. indította a grémium ellen a 88,9 MHz-re vonatkozó frekvenciapályázat szabálytalanságaira hivatkozva. Fotó: 24.hu/Karancsi Rudolf

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.