Média
Time magazin

Elkelt a Time kiadója

24.hu
24.hu

2017. 11. 27. 12:11

Korábban a témában:

A konzervatív milliárdos testvérpár, Charles és David Koch anyagi támogatásával felvásárolja a Meredith kiadóvállalat a Time magazin kiadóját az Egyesült Államokban – számol be a megállapodás létrejöttéről a The New York Times internetes kiadása alapján az MTI. A The New York Times információi szerint a megállapodást vasárnap este véglegesítették a két kiadóvállalat vezetői. Az adásvétel pontos összege 1,84 milliárd dollár.

Az iowai székhelyű Meredith Corporation, amelynek az országos és a helyi nyomtatott sajtóban, valamint a digitális médiában és helyi televíziózásban jelentős érdekeltségei vannak, ezzel megszerezte a Time magazinon kívül a Fortune című gazdasági lapot, a Sports Illustrated című sportlapot és a People magazint is. A médiaóriás 2013 óta immár harmadszor próbálkozott a Time és a hozzá tartozó lapok megvásárlásával, de nem volt rá elég pénze. Most sem lett volna, ám az Egyesült Államok közismert milliárdos testvérpárja, Charles és David Koch egyik – tőkefejlesztéssel foglalkozó – cége révén 650 milliárd dollárral „beszállt” az üzletbe.

A The New York Times szerint a konzervatív ügyek és programok támogatójaként ismert testvérpár jövőbeni szerepe az új médiakonglomerátumban egyelőre nem ismert. A Meredith vezetősége vasárnap este kiadott közleményében azt szögezte le, hogy a Koch-testvérek nem vesznek részt a cég igazgatótanácsában, és nem lesz befolyásuk sem a Meredith üzletpolitikájára, sem pedig a szerkesztőségek irányvonalára. A kiadóvállalat állásfoglalása szerint Kochék beruházása mindössze a Meredith üzleti ereje, stratégiája és alkalmassága iránti bizalom kifejeződése.

time

A The New York Times idézte Charles és David Koch meg nem nevezett munkatársait, akik szerint a testvérpár kizárólag üzleti lehetőséget látott az ügyletben, s a lap idézett szintén meg nem nevezett forrásokat arról is, hogy a testvérpár minden bizonnyal felhasználja a most majd rendelkezésére álló médiát saját konzervatív elképzeléseinek előmozdítására.

A Meredith eddig teljesen más profilú lapokat adott ki: elsősorban családi és női magazinokat, és lapjaiban, valamint televíziós műsoraiban kevéssé foglalkozott politikával és az üzleti élettel. A cég székhelye sem egy drága manhattani palotában van, hanem Des Moines városában, amely Iowa fővárosa – írják megkérdezett szakértőkre hivatkozva.

A magazinokat kiadó médiacégek nyomtatott lapjai egyébként az utóbbi években – az internetes média erősödésével párhuzamosan – egyre több olvasót veszítenek, így alig képesek talpon maradni. Az elsősorban férfiaknak szóló lapokat készítő Rodale kiadót nemrégiben vásárolta fel a Hearst, júliusban a The Atlantic magazin is új többségi tulajdonosra lelt Steve Jobs özvegye személyében, a valaha az ellenkultúra fellegváraként számon tartott Rolling Stone magazin pedig most keres vevőt.

A Time kiadója egyébként elég komoly nehézségekkel küzd, egy idén júniusi híri alapján 300 embert el is bocsátanak el az év végéig. Ez 4 százalékos leépítésnek számít a vállalat teljes 7450 fős létszámához képest.

(Az MTI és a The New York Times nyomán)

A Portfolio gazdasági konferenciája Budapesten
Spéder ismét eladott a médiaportfóliójából
Egy újonnan létrehozott kft.-hez került a Fidelio.
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

ILLUSTRATION - A young man holds a smartphone displaying an erotic photo of a young woman in Hanover, Germany, 31 October 2013. Many headmasters from Cloppenburg have warned parents against the new trend of 'sexting', an act of sending sexually suggestive photographs between mobile phones or upload them to social networks. Photo: JULIAN STRATENSCHULTE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.