Média

Új szabályok alapján lehet plakáthelyhez jutni

Fontos változásra készülhetnek a hirdetők a Magyar Reklámszövetség által elkészített és most bemutatott, a közterületi reklámozásra vonatkozó szakmai ajánlás alapján.

A Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata pénteken bejelentette, hogy elkészítette és letölthetővé tette szakmai ajánlását a közterületi kampányok indításának szeptember 1-jétől életbe lépő egységesített folyamatára.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tájékoztatása alapján a valamennyi közterületi szereplő által támogatott folyamatoptimalizálást az tette szükségessé, hogy erős piaci igény merült fel a reklámkihelyezés menetének egységesítése az EU-s gyakorlathoz való igazodás, minőség- és törvényi előírásoknak való megfelelés ellenőrzése, településkép tekintetében a minőség javítása, a folyamat optimalizálása, valamint környezetvédelmi szempontok előtérbe helyezése miatt.

Az egyik legfontosabb változás, hogy idén szeptember 1-jétől legkésőbb a kampány indulását megelőző 10. munkanapon a nyomdakész grafikai anyagot el kell juttatni a nyomda által megjelölt címre, kész plakát esetén legkésőbb a kampány indulását megelőző ötödik munkanapon a plakátokat hiánytalanul és kifogástalan minőségben kell leszállítani a cégek raktáraiba.Ennek elmulasztása esetén késedelmi és ragasztási pótdíjat számíthatnak fel. A késve érkezett plakátok kihelyezése a beérkezést követő 5. munkanapig történik meg. Az érintett piaci szereplők közvetlen tájékoztatása (ügynökségek, hirdetők) jelenleg folyamatban van.

Tartósabb és szebb közterületi reklámokat ígérnek

Az OOH Tagozat az elmúlt félévben a folyamat szereplőivel egyeztetve – köztük a legnagyobb magyarországi nyomdákkal is – alakította ki az optimalizált közterületi hirdetési folyamatot. A folyamat egységesítés során az OOH Tagozat kiemelt szempontként tartotta szem előtt, hogy a minőség ellenőrzésre szánt idő biztonsággal rendelkezésre álljon, amely mind a szebb településkép, mind a hirdető márkájának kiváló színvonalú megjelenését tudja garantálni – hangsúlyozta az MRSZ.

Az MRSZ OOH Tagozatának tagjai a hirdetők által elfogadott kreatívokat tartalmi szempontból ellenőrzik az MRSZ Jogi Tagozatával és az ÖRT-vel együttműködve, hogy azok megfelelnek-e a hatályos törvényi- és jogszabályi előírásoknak, valamint a Magyar Reklámetikai Kódexben foglaltaknak. Mindezt a közterületi piaci szereplők üzletszabályzatukban (ÁSZF) is rögzítették. A törvényi- és jogszabályi-, valamint a reklámetikai megfelelés ellenőrzésének alapfeltétele, hogy a továbbiakban a közterületi reklámok kreatívjait határidőre leadják, hiszen elsősorban a hirdető érdeke, hogy a törvényi megfelelés ellenőrzése megtörténjen.

A szakmai szervezet hangsúlyozza, hogy az OOH Tagozat ajánlása figyelembe vette a már bevált európai uniós gyakorlatot, és a hazai folyamatokat ehhez igazította. A kreatívok nyomdai leadását az európai unió legtöbb országában a következő ciklus kezdete előtt 10 nappal zárják.

A közterületi reklámozás menete idén szeptembertől
A közterületi reklámozás menete idén szeptembertől

Alacsonyabb széndioxid kibocsátás

Az MRSZ közleménye emlékeztet rá: Magyarországon közel 46 ezer nyilvántartott közterületi hirdetőeszköz található az országot teljesen behálózva a fővárostól kezdve a megyeszékhelyeken, valamennyi városon, a legtöbb főútvonalon a legkisebb településekig bezárólag. Míg ezzel szemben jelenleg valamennyi közterületi hirdetést Budapesten osztanak le, tehát ezek optimális eljuttatása a helyszínre komoly logisztikát, előzetes útvonaltervezést igényel. A módosított folyamat tehát környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz, mivel az utóbbi években jelentős csúszások, késések voltak tapasztalhatók, így a számos plusz utat generálva a gépkocsival közlekedő plakátragasztók számára. A pontos leadási határidők tartásával jelentősen csökkenthető a CO2 kibocsátás mértéke is. A késedelmi pótdíj alkalmazásával a piaci szereplők elsősorban azt kívánják elérni, hogy a plakátok időben érkezzenek be a raktáraikba.

Az MRSZ OOH Tagozata jelenleg a nyomdai sztenderdek kialakításán dolgozik, amelynek publikálása és bevezetése ősszel várható.

Ezt érdemes tudni az MRSZ OOH Tagozatáról

Az MRSZ OOH Tagozata 19 piaci szereplőből álló szakmai csoportosulás, melynek elnöke Hantosi Bálint (Outdoor Media Audit Kft.),  míg az elnökség tagjai között van Fecske Zoltán (Publimont Kft.), Szabó Henriett (Odex Outdoor Expert Kft.), Szelei Szilárd (JCDecaux Hungary Zrt.), Tarnócay Zsolt (Kroc Kft.).

Az MRSZ OOH Tagozatának tagvállalatai:

  1. Alfa Palkát Kft.
  2. DEFI Hungary Kft.
  3. Euro-AWK Kft.
  4. Hungaroplakát Kft.
  5. Index Kommunikációs Kft.
  6. JCDecaux Hungary Zrt.
  7. Kroc Kft.
  8. Mahir Citiposter Kft.
  9. Neonlight Média Kft.
  10. Urbanus Média Kft.
  11. Pannon Plakát Kft.
  12. Pont Reklám Kft.
  13. Publimont Kft.
  14. Servitum Kft.
  15. IK Közterületi Kereskedelmi Kft.
  16. TM Company Kft.
  17. Odex Outdoor Expert Kft.
  18. Outdoor Media Audit Kft.
  19. OptiPoster Kft.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik