A Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata pénteken bejelentette, hogy elkészítette és letölthetővé tette szakmai ajánlását a közterületi kampányok indításának szeptember 1-jétől életbe lépő egységesített folyamatára.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tájékoztatása alapján a valamennyi közterületi szereplő által támogatott folyamatoptimalizálást az tette szükségessé, hogy erős piaci igény merült fel a reklámkihelyezés menetének egységesítése az EU-s gyakorlathoz való igazodás, minőség- és törvényi előírásoknak való megfelelés ellenőrzése, településkép tekintetében a minőség javítása, a folyamat optimalizálása, valamint környezetvédelmi szempontok előtérbe helyezése miatt.
Ennek elmulasztása esetén késedelmi és ragasztási pótdíjat számíthatnak fel. A késve érkezett plakátok kihelyezése a beérkezést követő 5. munkanapig történik meg. Az érintett piaci szereplők közvetlen tájékoztatása (ügynökségek, hirdetők) jelenleg folyamatban van.
Tartósabb és szebb közterületi reklámokat ígérnek
Az OOH Tagozat az elmúlt félévben a folyamat szereplőivel egyeztetve – köztük a legnagyobb magyarországi nyomdákkal is – alakította ki az optimalizált közterületi hirdetési folyamatot. A folyamat egységesítés során az OOH Tagozat kiemelt szempontként tartotta szem előtt, hogy a minőség ellenőrzésre szánt idő biztonsággal rendelkezésre álljon, amely mind a szebb településkép, mind a hirdető márkájának kiváló színvonalú megjelenését tudja garantálni – hangsúlyozta az MRSZ.
Az MRSZ OOH Tagozatának tagjai a hirdetők által elfogadott kreatívokat tartalmi szempontból ellenőrzik az MRSZ Jogi Tagozatával és az ÖRT-vel együttműködve, hogy azok megfelelnek-e a hatályos törvényi- és jogszabályi előírásoknak, valamint a Magyar Reklámetikai Kódexben foglaltaknak. Mindezt a közterületi piaci szereplők üzletszabályzatukban (ÁSZF) is rögzítették. A törvényi- és jogszabályi-, valamint a reklámetikai megfelelés ellenőrzésének alapfeltétele, hogy a továbbiakban a közterületi reklámok kreatívjait határidőre leadják, hiszen elsősorban a hirdető érdeke, hogy a törvényi megfelelés ellenőrzése megtörténjen.
A szakmai szervezet hangsúlyozza, hogy az OOH Tagozat ajánlása figyelembe vette a már bevált európai uniós gyakorlatot, és a hazai folyamatokat ehhez igazította. A kreatívok nyomdai leadását az európai unió legtöbb országában a következő ciklus kezdete előtt 10 nappal zárják.
Alacsonyabb széndioxid kibocsátás
Az MRSZ közleménye emlékeztet rá: Magyarországon közel 46 ezer nyilvántartott közterületi hirdetőeszköz található az országot teljesen behálózva a fővárostól kezdve a megyeszékhelyeken, valamennyi városon, a legtöbb főútvonalon a legkisebb településekig bezárólag. Míg ezzel szemben jelenleg valamennyi közterületi hirdetést Budapesten osztanak le, tehát ezek optimális eljuttatása a helyszínre komoly logisztikát, előzetes útvonaltervezést igényel. A módosított folyamat tehát környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz, mivel az utóbbi években jelentős csúszások, késések voltak tapasztalhatók, így a számos plusz utat generálva a gépkocsival közlekedő plakátragasztók számára. A pontos leadási határidők tartásával jelentősen csökkenthető a CO2 kibocsátás mértéke is. A késedelmi pótdíj alkalmazásával a piaci szereplők elsősorban azt kívánják elérni, hogy a plakátok időben érkezzenek be a raktáraikba.
Az MRSZ OOH Tagozata jelenleg a nyomdai sztenderdek kialakításán dolgozik, amelynek publikálása és bevezetése ősszel várható.