A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) idén is meghirdette a PR-szakma egyik elméleti megalapozójáról, Sándor Imréről elnevezett díját, mellyel 2012 óta részesíti elismerésben a szakmai szervezet a legjobbnak ítélt PR-munkákat, és amellyel a cél a szakmában dolgozók ösztönzése az egyre magasabb szakmai színvonal elérésére. A díj a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt pályázatokat – hírnévmenedzsmentmunkákat és kampányokat – ismeri el anélkül, hogy különböző pályamunkák között abszolút rangsor felállítására törekedne.
Az eredetileg pr-ügynökségek számára kiírt versenyben az elmúlt 5 év alatt mintegy 85 pályamunkával pályáztak. Az MPRSZ szerint a díj egyre növekvő sikerét mutatja, hogy míg az első évben 5 ügynökség 11 pályázattal indult a megmérettetésért, addig a tavalyi évben már 15 pályázó 24 projekttel szeretett volna bekerülni a Sándor Imre PR-Díj nyerteseinek sorába. A Sándor Imre PR-Díjat eddig egyébként összesen 33 ügynökségi-, vagy vállalati pr-megoldás érdemelte ki.
A Sándor Imre PR-Díj pályázaton elért helyezések beleszámítanak a Kreatív magazin által minden évben összeállított PR Toplista rangsorának meghatározásába. A PR Toplistát a Kreatív magazin a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) pr-tagozatának szakmai támogatásával állítja össze.
Az idei Sándor Imre pályázatra 2017. szeptember 15-ig lehet nevezni, az ide kattintva elérhető pályázati kiírásnak megfelelő formában.
(Frissítés: a határidőt cikkünk megjelenését követően egy héttel kitolták, így szeptember 22-ig várják a jelentkezéseket.)
Pályázható kategóriák:
- hírnévmenedzsment
- kommunikációs kampányok
A díjakat novemberben, az MPRSZ PR Kávéházi Estjén, ünnepélyes keretek között osztják ki – derül ki az MPRSZ-től kapott információkból.
A tavalyi évi díjazottakról itt írtunk.
Az 1933-ban született Sándor Imre a hazai kommunikációs iparág egyik elméleti megalapozója, professzor emeritus, a Corvinus Egyetem Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszékének korábbi vezetője éppen tíz évvel ezelőtt, 2007-ben hunyt el. A róla elnevezett pályázaton minden olyan, Magyarországon bejegyzett PR ügynökség és vállalat elindulhat, mely 2016. szeptember 1. és 2017. augusztus 31. között a pályázati kiírásnak megfelelő munkát végzett. Az MPRSZ nem fogad el politikai és/vagy pártokhoz kötődő kampányokat, valamint vallási tárgyú, vagy egyház(ak)hoz kötött pályamunkákat sem – kivéve a kifejezetten társadalmi jellegű, jótékonysági, katasztrófakár-enyhítési, és kisebbségi felzárkóztató PR kommunikációs kampányokat.