A szigetország hirdetési piaca 2017 első negyedévében mindössze 1,3 százalékkal növekedett a megelőző év azonos időszakához képest. Ez ugyan azt jelenti, hogy már 15. hónapja folyamatos a piac bővülése, valójában stagnálás közeli szintre érkezett a reklámpiac. Ráadásul 2013 második negyedéve óta ez a legkisebb növekedési mutató – derül ki a brit reklámszövetség és a warc.com szakportál tegnap publikált adataiból.
A teljes piacon belül a hagyományos médiumok kifejezetten nehezen kezdték az évet, hiszen csak a mozi volt az egyetlen nem digitális médiafajta, ahol növekedést tudtak kimutatni. A piacot a mozin kívül az internetes (digitális) reklámköltések hajtották, e területen ugyanis 10,1 százalékos emelkedést mutattak ki. Külön is említést érdemel, hogy a digitálison belül a mobil hirdetési piac 36,2 százalékot növekedett éves szinten. A keresőkben való hirdetés ugyancsak extrém nagy növekedést produkált köszönhetően annak, hogy minden negyedik angol fontot keresőhirdetésekre fordítanak a reklámozók.
A tévés reklámköltés 6,2 százalékot esett 2017 első negyedévében, ami 2009 óta nem látott mértékű zuhanás. A rádiós piac 0,1, a közterületi (out of home) piac 0,6 százalék, a direct marketing 1,5, a lappiac 11,2 százalékot esett a negyedév alatt.
Talán a foci vb segít a tévén jövőre
A warc.com ezúttal is közzétett előrejelzést az éves teljesítménnyel kapcsolatban. Ez alapján a tévés reklámpiacon idén 1,9 százalékos esésre kell felkészülni, ami pesszimistább várakozás az idén áprilisban közzétett mínusz 1,4 százalékos előrejelzésnél is. A 2018-ban azonban visszatérhet a növekedés a tévés piacra, köszönhetően a FIFA férfi futball-világbajnokságnak, melytől az elemzők 2,5 százalékos növekedést remélnek.
A reklámpiac teljes egészére az idei évre 2 százalékos növekedést várnak a szakértők. Ez 0,5 százalékkal kevesebb mint azt korábban várták.