Média

Létrejött a Digitális Immunerősítő Kerekasztal

Az Új Nemzedék Központ bejelentette, hogy a fiatalok digitális védelme érdekében az Emberi Erőforrások Minisztériumával közösen megalakította a Digitális Immunerősítő Kerekasztalt, melynek máris közel harminc résztvevője van, köztük olyan vállalatok és szervezetek mint a Microsoft Magyarország, a Telenor, az MKB Bank, a Kürt Akadémia, a Deloitte, az EY, a KPMG, a Huawei, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács.

A kerekasztal célja egy olyan gyakorlatorientált javaslatcsomag kidolgozása, amely kellő kapaszkodót képes nyújtani a fiataloknak a rosszindulatú kiberbűnözők támadásai ellen.

Az egyik legfontosabb célunk, hogy a fiatalok biztonságosabb online környezetben nőhessenek fel, tudatosabbak legyenek, és el tudják kerülni az ellenük irányuló kibertámadásokat. Azért küzdünk, hogy ne lehessen ellopni féltve őrzött adataikat, majd azzal visszaélni, és ne történhessen meg az, hogy valaki cyber bullying miatt kárt tesz önmagában. A kerekasztal és az azt követő kampány célja, hogy megalkossunk egy gyakorlatorientált javaslatcsomagot, amellyel erősíteni tudjuk a fiatalok digitális immunrendszerét a rosszindulatú kibertámadások, az adatlopások és különböző internetes csalások ellen

– mondta el Ekler Gergely, az Új Nemzedék Központ ügyvezetője.

A javaslatcsomag augusztus végére készül el, tartalmát pedig egy szeptemberben induló kampánnyal közvetíti majd az Új Nemzedék Központ az Y, Z és a C generáció tagjaihoz, tanáraikhoz és szüleikhez. A kampányban részt vesznek többek között népszerű vloggerek és együttesek is, akiknek fontos a digitális védelem. A kampánynak húsz állomásos, osztályfőnöki órákkal is támogatott roadshow is része lesz, melyet az Új Nemzedék Központ Közösségi Tereiben tartandó kiberbiztonsági napok is kiegészítenek majd.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Új Nemzedék Központ idén május végén jelentette be, hogy széles összefogást indít a fiatalok digitális védekezőképességének erősítése érdekében és megalakítja a Digitális Immunerősítő Kerekasztalt, valamint átfogó kampányt indít az Y és Z generációk körében biztonságos internetezés témában. A kerekasztal létrehozatalát többek között azzal magyarázták, hogy a Magyar Ifjúság Kutatás 2016 Gyorsjelentése alapján minden ötödik magyar fiatal állandóan online, a magyar fiatalok több mint 80 százaléka pedig naponta több alkalommal is felnéz a netre, minden tizedik másodpercben pedig megtámadnak egy otthoni számítógépet.

A kormányzat ujnemzedek.hu fiataloknak szóló magazinja
Animált gifekkel és kattintásvadász címekkel szólítaná meg a fiatalokat a kormány új online magazinja
Az Y és Z generációs fiataloknak szóló online magazinná alakította át korábbi honlapját az Új Nemzedék Központ, az Emberi Erőforrások Minisztériuma alá tartozó állami cég. Kattintásvadász címek és animált gifek várják a fiatalokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik