Média

Ezért kerültek WC-ülőkék budapesti és szegedi villamosokra

Merész társadalmi célú kommunikációs kampány indult a napokban néhány budapesti és szegedi villamosjáraton. Egyes ülésekre WC-deszka került, ami egy kellemetlen betegségre figyelmeztet.

A kampány az IBD-ként is emlegetett inflammatory bowel disease nevű betegség világnapján indult. Az IBD kifejezés a gyomor- és bélrendszer ismeretlen eredetű, krónikus gyulladásos betegségeit felölő problémákra utal, melyek közül leggyakrabban a Crohn-betegség és a colitis ulcerosa fordul elő. A legjellemzőbb tünetek közé a hasi fájdalom és a hasmenés tartozik, ami miatt naponta akár húsz alkalommal is szükség lehet WC-használatra.

Azért is villamoson folyt a kommunikációs kampány, mert a betegségben érintettek meglehetősen nehézkesen tudnak közlekedni, ezáltal elhagyni otthonaikat.

Az IBD világnap alkalmából feldíszített villamosok, amellett, hogy tájékoztatást nyújtanak a betegségről, szimbolizálják a korlátok nélküli élet iránti vágyunkat is. Az érintettek közül, a kellemetlen tünetek következményeként, sokan nem tehetik meg, hogy villamossal utazzanak. A megfelelő kezeléssel azonban elérhető a tünetmentesség

– mondta el Zacháry Anita, aki maga is érintett.

WC-deszka a villamoson
WC-deszka a villamoson

A kampány azért is különlegesnek nevezhető, mert a BKK korábban még nem engedélyezett hasonló dekorációt a villamosain.  A két városban útjára indított villamosokon kívül egyébként a kampány más módon is zajlott, többek között orvosok, érintettek és hozzátartozók részvételével és szervezésében egy, a teljes életet és a sportolást jelképező biciklis felvonulás volt Budapesten, ami zenés piknikkel, orvos-beteg találkozóval zárult a Feneketlen-tónál.

A kampány során a http://belulrendben.hu oldalra terelték az érdeklődőket, ahol a betegséget és a lehetséges kezelési módokat ismertetik. Innen derül ki, hogy az IBD-s betegek száma rohamosan nő, ma Magyarországon körülbelül 40 ezer ember érintett, Európa-szerte nagyságrendileg 3 millió betegről beszélhetünk. A betegség mindkét nemben azonos gyakorisággal fordul elő, és leginkább az aktív, munkaképes korosztályt érinti. Az esetek körülbelül 15 százalékában már gyermekkorban megjelenik a betegség, leggyakrabban azonban 15-30 éves kor között diagnosztizálják, amikor a betegek jelentős része családalapítás előtt áll, társas kapcsolatban él, gyermekvállalást tervez.

A mostani kampány során a megbízó az Abbvie Kft. volt, a kreatív ügynökség pedig az ACG PRo.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik