A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSz) a tavalyi évben második alkalommal írta ki Employer Branding Awardot, azaz a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját. Az MPRSz Employer Branding Tagozata (EB Tagozat) a pályázatot azzal a célkitűzéssel hirdette meg, hogy a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza, bemutassa és megismertesse a szakmai közönséggel. A díj segít összegyűjteni és közzétenni a legjobb gyakorlatokat annak érdekében, hogy munkahelyeink minél örömtelibbek, egészségesebbek, igényesebbek és jövedelemtermelőbbek legyenek.
„Meggyőződésem szerint az úttörőké a főszerep általában az élet minden területén, így van ez az Employer Branding esetében is. A pályázat kapcsán is azt tapasztalhatjuk, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a munkáltatói márkaépítés iránt, hiszen egyre több munkáltató néz szembe bevonzási és megtartási kihívásokkal, immár nem csupán szellemi, hanem fizikai pozíciókban egyaránt. Az MPRSZ EB Tagozatának céljai között szerepel a kommunikációs és hr szakma közelítése, általános szakmai edukáció és keretrendszer biztosítása, valamint a tudatos munkáltatói márkaépítés elterjesztése a magyar munkáltatók körében. Ennek egyik fontos eleme az Employer Branding Award” – mondta el Kádár Balázs, az MPRSz Employer Branding Tagozat alapítója, vezetője és elnökségi tag, majd hozzátette, hogy a pályázatok egyre magasabb színvonalról és átgondoltságról tesznek tanúbizonyságot. A minősítéssel azt szeretnék elérni, hogy mutatkozzanak be a legjobbak kkv és nagyvállalati kategóriában, így állítva mércét versenytársaiknak, valamint a magyar munkáltatók többségének. Azt is mondta, jövőre egy új, izgalmas másik díj kiírása is várható a témában.
A szakmai zsűri összesen nyolc szempont mentén értékelte a pályázatokat és egyértelműen megnevezte a legjobbakat.
A győztesek
A Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díja 2016 elismerést két kategóriában hirdették meg: középvállalat (kkv) (50 – 500 fő); valamint nagyvállalat (500 fő – ).
Fődíj:
- Generali Biztosító: Fókuszban a munkatársak (Nagyvállalati kategória)
- Profession.hu: Profession.hu Employer Branding Stratégia és Megvalósítás (kkv-kategória)
Arany fokozat:
- Groupama Biztosító: „Tiéd a pálya!” integrált munkáltatói márkaépítés a Groupama Biztosítónál (Nagyvállalati kategória)
- VELUX Magyarország: „Employer Branding Award 2016” pályázat (Nagyvállalati kategória)
Ezüst fokozat:
- iQor Global Services Hungary: “Be more with iQor – Légy több az iQor-ral” (Nagyvállalati kategória)
- Magyar Telekom: Employer Branding kampány 2016 (Nagyvállalati kategória)
- Vodafone Shared Services Budapest: Meet the World kampány (Nagyvállalati kategória)
Bronz fokozat:
- Budapest Bank: Példaértékű Employer Branding gyakorlatok a Budapest Banknál (Nagyvállalati kategória)
- HEINEKEN Hungária: HEINEKEN Employer Branding program – „Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!” (Nagyvállalati kategória)
- LIDL Magyarország: Employer Branding a LIDL Magyarország Bt-nél (Nagyvállalati kategória)
- NN Biztosító: NN InsuRace online business game (Nagyvállalati kategória)
- Rossmann Magyarország: Employer Branding a Rossmannban 2015-2016 (Nagyvállalati kategória)
Az Employer Branding Award 2017 kiírása ez év őszén várható.
Az idei zsűri tagjai voltak:
- Hinterstein Anikó (Magyar Telekom-Deutsche Telekom AG) – hr marketing consultant Hungary & Macedónia
- Siska Katalin (Groupama Biztosító) – humánerőforrás ügyvezető igazgató
- Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma) – hr és kommunikációs vezető
- Bocskai István (OTP) – PA és belső kommunikációs vezető
- Szűts Ildikó (Országos Humánmenedzsment Egyesület) – elnök
- Pajor Mariann (Egis) – belső kommunikációs osztályvezető
- Bene Nikolett (Spar) – marketingvezető
- Szabó Sylvia (GE Global Operations) – kommunikációs vezető
- Hőgyes Szabolcs (Provident) – hr manager
- Kádár Balázs (Bindermann) – MPRSz Employer Branding Tagozat vezetője és elnökségi tag.