Média

Egyre erősebb az Axel Springer digitális lába

Mathias Döpfner, az Axel Springer vezérigazgatója
Mathias Döpfner, az Axel Springer vezérigazgatója
Az egyik legnagyobb európai médiavállalat nemrégiben közzétett üzleti beszámolója alapján digitálisból származik a teljes vállalatcsoport reklámbevételeinek több mint 80 százaléka.

Egyre nagyobb szeletet tesz ki az Axel Springer (AS) médiakonszern digitális üzletágának bevétele a cégcsoport teljes bevételein belül. A 2016-os pénzügyi évre vonatkozó beszámoló alapján ez az üzletág produkálta a médiakonszern összbevételének 67,4 százalékát, illetve a céges reklámbevételek 84,8 százalékát és a vállalatcsoport szintű teljes EBITDA (kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereségének) 72,5 százalékát.

A digitális terület gyors növekedését mutatja, hogy a digitális média konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított bevétele 10,7 százalékkal növekedett a megelőző időszakhoz viszonyítva. Egy másik ilyen mutató, hogy az Axel Springer digitális üzletágánál dolgozók létszáma a megelőző évi 15.023-ról 15323-ra emelkedett az év során végrehajtott felvásárlásaik következtében.

A digitális terület növekedésének is volt köszönhető, hogy a vállalat konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított összbevételei 4,1 százalékkal emelkedtek. A kimutatások szerinti 2016-os összbevételek nagyjából a 2015-ös (3294,9 millió euró) szinten stabilak maradtak.Az Axel Springer ezúttal 3290,2 millió eurós bevételt ért el. Ami a cégcsoportra vonatkozó teljes EBITDA-t illeti, ott 6,5 százalékos növekedést tudtak felmutatni, mellyel az előrejelzések felső sávjában végeztek.

A vállalat jó üzleti évére utal, hogy a cégvezetés osztalékfizetést is javasol a közgyűlésnek, méghozzá az előző évi részvényenkénti 1,8 euró helyett 1,9 eurót adnának a befektetőiknek. A cég egyébként nagyot erősített az apróhirdetéses üzleti modellek terén, lényegében az apróhirdetési üzletág vált a növekedés egyik motorjává.

Különösen dinamikus volt a fejlődés a digitális média területén a fizetős üzleti modellek vonatkozásában, ahol a szerves növekedés 14,7 százalék volt. A fizetős üzleti modellek szegmens nyeresége várhatóan megközelítőleg az előző évi szinten marad a következő időszakban.

Reklámbevételekből pótolják a terjesztési és egyéb bevételek csökkenését

Közölték, hogy a 2017-es gazdasági évben az Axel Springer prioritása a nyereségesség további fokozása lesz. A cég ezért főleg arra koncentrál majd, hogy optimálisan kihasználja az új akvizíciók által kínált és a meglévő üzletágakban rejlő potenciált, és fokozza a szinergiákat.

A vállalatcsoport tervei szerint az EBITDA a 2017 és 2019 közötti években stabil marad (205 millió euró – 225 millió euró), az enyhén csökkenő bevételek ellenére. A cég igazgatótanácsa ugyanis arra számít, hogy a reklámbevételek tervezett növekedése bőven pótolja majd a terjesztési és egyéb bevételekben várható enyhe csökkenést. Az EBITDA és a részvényenkénti kiigazított nyereség emelkedése az 5-9 százalékpont közötti sávban várható. Az apróhirdetéses üzleti modellek szegmensben a nyereség várhatóan eléri a kétszámjegyű szint alsó sávját – áll a cég üzleti beszámolójában.

Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója is a digitális terület növekedését emelte ki az üzleti jelentés adatai kapcsán:

A sikeres 2016-os év során további növekedési célú befektetéseket eszközöltünk és még inkább megerősítettük pozíciónkat mint Európa vezető digitális kiadóvállalata. Ez a stratégia kifizetődőnek bizonyul: Jelenleg az Axel Springer rendelkezik a legjelentősebb bevételeket produkáló apróhirdetési portfólióval a világon, továbbá nagyszámú piacvezető termékkel rendelkezik. Gyorsan változó világunkban ugyanakkor jelentős igény van iránymutatásra és megbízhatóságra, amit csak erős médiamárkák képesek nyújtani. Ez évben még hatékonyabban törekszünk kihasználni a tevékenységeinkben rejlő potenciált, és a nyereségünk további növelésére koncentrálunk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik