Média

Változások a Magyar Reklámszövetségnél

Az MRSZ közgyűlése 2017. január 17-én.
Az MRSZ közgyűlése 2017. január 17-én.
A Magyar Reklámszövetség tegnap este tartott éves közgyűlésén beszámolt az elmúlt időszakról és felvázolta az MRSZ hosszú távú stratégiáját. Két új tisztviselőt is választottak az elnökségbe.

A Magyar Reklámszövetség éves közgyűlésén legelőször az MRSZ irányítói beszámoltak az elmúlt időszakról és felvázolták az MRSZ hosszú távú stratégiáját. A szervezet egyúttal meghirdette az „MRSZ 2020” elnevezésű stratégiai programot, amelynek legfőbb célja az iparág összefogásának és elismertségének támogatása. A közgyűlés ezután a megüresedett elnökségi tagok helyére két új tisztviselőt választott: a média szektorban Guttengéber Csaba (Atmedia Kft.) és az OOH (közterületi) Tagozat képviseletében Hantosi Bálint, az OOH Tagozat elnöke (Outdoor Média Audit Kft.) került az összesen 24 tagú elnökségbe.

Hantosi Bálint, az OOH tagozat elnöke
Hantosi Bálint, az OOH Tagozat elnöke, az MRSZ új elnökségi tagja. Fotó: MRSZ
Guttengéber Csaba, az Atmedia második embere, az MRSZ új elnökségi tagja. Fotó: Neményi Márton/24.hu
Guttengéber Csaba, az Atmedia második embere, az MRSZ új elnökségi tagja. Fotó: Neményi Márton/24.hu

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke beszámolójában arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2012-2016 közötti időszak rámutatott a Szövetség és az iparág gyengeségeire, de irányt is mutatott az iparágban betöltendő szerepére. Ezért sokkal tudatosabb stratégia mentén, akár középtávon tervezve és az iparág lehető legtöbb szereplőjét bevonva kell dolgozni a szakma pozicionálásán.

Az MRSZ elnöke bejelentette:

Alapvető attitűd váltásra van szüksége az iparágnak, hiszen mind a szabályozók, mind az iparág média fókusszal közelíti meg a szakmát. Az MRSZ ennek érdekében 2017-ben előkészít egy hosszútávú stratégiát és akciótervet, az MRSZ 2020 programot, amely segíti a kommunikációs iparágat saját pozicionálásában és a paradigmaváltásban.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke
Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke. Fotó: MRSZ

Az MRSZ 2020 stratégia kidolgozására munkacsoport jön létre, ahol mind a Reklámszövetség, mint a szélesebb szakma számára látható és hosszú távon eredményeket hozó reformokat dolgoznak ki. Az MRSZ a reformok előkészítésébe a jelentős társszövetségeket is be kívánja vonni annak érdekében, hogy a program elnyerje a teljes szakma támogatását.

A Közgyűlési beszámoló során Urbán Zsolt összefoglalta továbbá az MRSZ 2016. évi munkáját és annak eredményeit, valamint a szövetség tervezett pénzügyi eredményeit.

Hivatal Péter ügyvezetőségi tag a Reklámtorta és a reklámgazdasági hatástanulmány bemutatása során hangsúlyozta, hogy a Magyar Reklámszövetség egyik célja, hogy megalapozott kutatási adatokkal dolgozzon tovább az iparág elismertségének növelésén, az iparági érdekek védelmén.

Hivatal Péter ügyvezetőségi tag
Hivatal Péter ügyvezetőségi tag. Fotó: MRSZ

A tagozatok munkájáról Kardos Gábor, az IAB Hungary internetes reklámszakmai szervezet alelnöke, az MRSZ elnökségének tagja; dr. Pánszky Gyula, a Jogi Tagozat elnöke és Hantosi Bálint, az újjászerveződött OOH Tagozat elnöke számolt be.

Kardos Gábor, az IAB Hungary alelnöke, az MRSZ elnökségi tagja
Kardos Gábor, az IAB Hungary alelnöke, az MRSZ elnökségi tagja. Fotó: MRSZ

 

Dr. Panszky Gyula, a Jogi Tagozat elnöke
dr. Panszky Gyula, a Jogi Tagozat elnöke. Fotó: MRSZ

Reklámadó, bónusztörvény, plakátszabályozási mizéria

Fülöp Szilvia főtitkár az MRSZ szabályozási munkájáról tartott előadásában hangsúlyozta, hogy sok erőforrást emésztett fel 2014. és 2016. között a számos váratlan szabályozási változáshoz való alkalmazkodás, így a reklámadó és annak többszöri módosítása, a reklámtörvény módosítása az úgynevezett bónusztörvény és legutóbb a közterületi szegmens indokolatlan szabályozása is. Kiemelte, hogy az MRSZ szakmai felkészültsége és aktivitása elősegítették, hogy a Reklámszövetség szerinte hiteles képviselőként tudott fellépni a kormányzatnál a Reklámadó különböző módosítási szakaszaiban.

A jelenleg hatályos (a 20 százalékos büntetőadó helyett az 5,3 százalékos egységes) reklámadó módosítást és az Európai Bizottság döntését egyértelműen befolyásolták az észrevételeink

– tette hozzá.

Fülöp Szilvia (középen) Hivatal Péter (balra) és Urbán Zsolt (jobbra) társaságában
Fülöp Szilvia (középen) Hivatal Péter (balra) és Urbán Zsolt (jobbra) társaságában
Zajlik az MRSZ közgyűlésén az új tisztviselők választása
Zajlik az MRSZ közgyűlésén az új tisztviselők választása. Fotó: MRSZ

 

Szavazatszámlálás és kiértékelés
Szavazatszámlálás és kiértékelés. Fotó: MRSZ
Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik