Média

Az NMHH közzétette, ki épp a vezető kábeltévé-szolgáltató

tv tévé
tv tévé
Azt is elmondták, hogyan alakult a tévé-előfizetések száma.

25,8 százalékra csökkent az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 2016 novemberére

– derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Piaci Információs Osztályának a hatóság honlapján publikált televíziós gyorsjelentéséből. A gyorsjelentés ugyan csak a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, de az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát lefedi, így segítségével meglehetősen pontos képet kaphatunk.

A jelentés többek között megállapította, hogy megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. november végén 3,292 millió előfizetést tartottak nyilván.

Novemberben, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 74,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül novemberben 1,447 millióról 1,460 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 881 ezren vették igénybe. Az állami műsorszóró, az Antenna Hungária MinDig TV Extra fizetős szolgáltatásnak pedig 101 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 44,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,8 százalék volt novemberben, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25,8 százalékra csökkent.

Szinte fej-fej mellett a három nagy szolgáltató

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban  a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Magyar Telekom állt 25,6 százalékos, a harmadikon pedig alig elmaradva a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 2,309 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 854 ezerről 850 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 25,8 százalék, második helyen a Telekom állt 24 százalékkal, akit a DIGI követett 23,3 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a Telekom részesedése 29,7 százalék, a UPC 29,3 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,1 százalékkal.  2016. november végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,1 százalék volt – olvasható az NMHH oldalán.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik