Média

Bezárják a Médiakutatót

Médiakutató
Médiakutató
Nem jelenik meg többé a médiatudománnyal foglalkozó szaklap, így csak az állami hátterű, az NMHH által kiadott In medias res marad a piacon.
Médiakutató
Médiakutató

Azt írja a Kreatív Bajomi-Lázár Péter alapító szavai alapján, hogy elfogyott a Médiakutató című, médiatudománnyal foglalkozó szaklap fenntartására rendelkezésre álló forrás. Ezért megszűnik a folyóirat, mely dupla lapszámmal búcsúzik az olvasóktól 2017 elején.

A portál felidézte, hogy a negyedévente megjelenő médiatudományi folyóirat 2000-ben indult, utolsó főszerkesztője 2016 nyaráig az alapító volt, de mivel már ekkor nem választottak főszerkesztőt, a lapkészítést azóta 11 fős szerkesztőbizottság végezte. Bajomi-Lázár Péter most azt is elárulta, hogy a lap – melyet a Médiakutató Alapítvány mellett a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kara, illetve a Brand Content Kft. adott ki –  fenntartása évente átlagosan 5 millió forintot emésztett fel. A fenntartási költségeket egyrészt az előfizetésekből, másrészt az egyetem támogatásával, harmadrészt a korábbi években céges támogatásokból finanszírozták (Coca-Cola, Pannon GSM, Antenna Hungária), illetve állami pályázatokon is nyert az alapítvány pénzt. Utóbbi kapcsán Bajomi-Lázár azt mondta a Kreatívnak, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) idejében az ilyen, szakmai munkát támogató pályázatokon is sikeresen indultak, de miután 2010-ben az ORTT-t összevonták a Nemzeti Hírközlési Hatósággal és megszületett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), ezek a pályázatok megszűntek. A NMHH a lépéssel egy időben saját hatáskörébe vonta a médiás szakkönyv- és folyóiratkiadást, másoknak ilyen munkákra nem ad pénzt, és inkább saját, 2012-ben indított kiadványát, az In Medias Rest (Folyóirat a sajtószabadságról és a médiaszabályozásról alcímmel) támogatja.

Azt ígérik, hogy a Médiakutató online archívuma egy ideig még biztosan elérhető marad. Viszont új tartalom oda sem kerül majd fel. A főleg egyetemisták által tanulmányaikhoz használt site napi egyedi látogatóinak száma átlagosan 500 fő körül volt.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik