2010 óta a legnagyobb, 5,7 százalékos növekedést jósol a globális reklámpiacnak a Magna Global. A fejlődés mozgatórugója a digitális szegmens, mely idén 17 százalékkal, 178 milliárd dollárra emelkedik, jövőre pedig már globálisan megelőzi a televíziót is. A meghatározó reklámpiacok jellemzően a globális átlagot meghaladó fejlődést tudnak felmutatni idén – írja az mmonline.hu a Global Advertising Market jelentés kapcsán.
Az mmonline emlékeztet rá, hogy Magna Global ügynökség legutóbbi, júniusban közzétett prognózisában még 5,4 százalékos bővüléssel számolt, vagyis az év első feléhez képest tovább javultak a reklámpiaci kilátások.
A meghatározó reklámpiacok közül az
- Egyesült Államokban 6,9,
- Kínában 7,2,
- Ausztráliában 5,4 százalékos
- az Egyesült Királyságban 5,2 százalékos
lehet a növekedés.
Az elmúlt évek legnagyobb mértékű bővüléséhez hozzájárul, hogy idén két nagy sporteseményt is rendeztek – olimpia és labdarúgó Eb -, valamint az amerikai elnökválasztás is megdobta a reklámköltéseket. Az Egyesült Államokban például 12 éve nem tapasztaltak ilyen mértékű bővülést.
A cikk szerint az offline hirdetési platformok összbevétele éves szinten 0,3 százalékkal csökkenhet idén. A tévé ugyanakkor viszonylag jól teljesített, televíziós reklámokra idén az előrejelzés alapján 186 milliárd dollárt költenek, ami 4 százalékkal múlja felül a tavalyi értéket.
A reklámpiac bővülésével foglalkozik a warc.com is, ahol további részleteket olvashatnak az érdeklődők angol nyelven.