Média

Kóka János és az Adverticum új céget alapított

online reklám
online reklám
DataMe néven hozott létre új leányvállalatot az ismert magyar hirdetéskiszolgáló rendszert működtető Adverticum Zrt. és Kóka János egykori gazdasági miniszter befektetési cége, a KJ IFS. A reklámzaj ellen csatáznak.

Az interaktív (online) hirdetéskiszolgálás magyarországi meghatározó szereplője, a hazai tartalomszolgáltatókat adserver szolgáltatással ellátó Adverticum Zrt. és a cégnyilvántartás szerint Kóka János volt gazdasági miniszter tulajdonában lévő KJ IFS Kft. adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatot alapított DataMe Interaktív Adatmenedzsment  Kft. néven, 3 millió forint törzstőkével. A cég alapításáról közleményt is kiadtak, ami alapján a startup vállalkozásként induló DataMe legfontosabb célja különböző piacokon adatbázisok építése, illetve azok bekapcsolása a nemzetközi automatizált hirdetéskiszolgálói rendszerekbe. Az így felépülő szoftverrendszer lehetővé teszi, hogy a netes felületeket böngésző felhasználók jobbára csak a számukra releváns hirdetésekkel (esetleg tartalmakkal) találkozzanak. Ezzel csökkenhet a zavaró reklámzaj, és a feleslegesen kiszórt hirdetések, az úgynevezett meddőszórás minimalizálásával a hirdetők is hatékonyabban juttathatják célba üzeneteiket.

Manapság az adatvezérelt megoldások felé tolódik a digitális reklámpiac

– nyilatkozta az új cég ügyvezetője, Szutor Ferenc, aki az adatokat menedzselő szoftverek kifejlesztésének, a DataMe felfuttatásának időszakában az Adverticum vezérigazgató-helyettesi pozícióját is megtartja.

Több adat kell a hatékony kampányokhoz

Az új vállalat létrehozatalát azzal magyarázzák, hogy miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás (programmatic buying), az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt a hiányt akarják felszámolni.

Míg korábban kampánymenedzserek és kampánytervezők választották ki a megfelelő felületeket a megfelelő célcsoportoknak, a jövőben ezeket a döntéseket már programok fogják meghozni helyettünk. Mi emberek csak támogatni fogjuk a döntéseket különböző rendszerekkel. Ilyen megoldás a DMP (Data Management Platform), amely AdXchange-eken keresztül látja el adatokkal a DSP (Demand Side Platform) és a SSP (Supply Side Platfrom) rendszereket. Az Adverticum magyarországi tapasztalatait most nemzetközi piacokon szeretnénk kamatoztatni

– tette hozzá Szutor.

Az ügyvezető elmondta azt is, hogy terveik szerint helyi partnerekkel összefogva elsősorban európai és ázsiai piacokat támadnak majd, és kiemelt gondot fordítanak az adatvédelemre, valamint a nemzetközi jogosultsági szempontok figyelembevételére. A felhasználóknak lehetőségük lesz a saját adataik teljes körű védelmére és akár a szolgáltatásból történő kiiratkozásra is.

Az új céget megalapító Adverticum Zrt. a 2015-ös pénzügyi évet 233 millió forint nettó árbevétellel és 25 millió forintos adózott eredménnyel zárta. A Kóka János féle KJ IFJ Kft. 9,99 millió forint árbevételt és 3,4 millió forint adózott eredményt mutatott ki.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik